08 maj 2013

Norske Frigjöringsdagen

Idag har det varit en relativt lugn dag.

I lördags så var vi på 2 barnkalas. Först var det en kille som går på Williams avd på dagis som fyller 3 år som skulle firas :-). De hade hyrt dagiset. Sen så var det en granntjej som fyllde 5 år som vi var hemma hos på kalas.
Så fyllde jag år i söndags. Firade dock inte, tänkte ta det på lördag :-). Annars hade det blivit väldigt mycket kalasande. Vi var hemma hos mina föräldrar en sväng. Min mamma hade bakat en jättegod rulltårta som vi firade med. Sen så åkte vi hem och lagade mat och sen på eftermiddagen så tog vi med oss fotbollen og åkte till barnens dagis där vi spelade lite fotboll. De fick gungat och sprungit runt lite. Det var kul.

I går var vi på 2 års kontroll med Vincent. Han fick OK stämpel i baken.....:-P.
Sen så åkte vi och fick köpt nya skor till killarna. Blinkaskor :-). 2 par för 200 kr. Annars kostar de 149 kr paret. Är ju i och för sig billigt det med. Barnen sade att de ville ha på sig dem på nationaldagsfirandet :-)....Det får vi se om vi kan ordna. Det är ganska många som har det, så de är ju inte ensamma om det i så fall.

I lördags slutade vi röka :-) Bara så där, helt plötsligt :-) Och det värsta med det hela är, är ju att ingen av oss saknar det alls :-) Nu förstår vi inte hur vi kunnat röka eller hur det kan ha varit så svårt tidigare.
Henrik har ju snuset som substitut till sigaretterna, men det är så lite han snusar, så jag vet inte om man kan räkna det riktigt. Men jag har inte något......Och jag har inga problem jag heller.....Inte alls. Saknar det inte för 5 öre.
Inget är ju bättre än det.

Grattis till Anna och Emmanuel med deras 4:e prins och grattis till Christine och Björn Roald till deras förste prins :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...