12 juli 2010

Ja, nu är det länge sen jag bloggade, men har inte orkat sitta så mycket framför datorn i denna värmen och efter att jag börjat jobba igen.
Dessutom så har jag varit sjuk, är det fortfarande, men inte så farligt längre.
Hade sjukskrivit mig till och med i morgon, men så ringde min chef och sade att det var kris och att de inte hade någon som kunde ta dagpasset i morgon, så istället för 17-22 så ska jag jobba 08:00-15:00.

Annars så har William blivit jätteduktig på att sitta, han kan sitta själv på golvet nu i 15 minuter utan att ramla:-) Eller slänga sig bakåt:-)
Försöker lära honom att gå, det går si så där med det. Han vill ju bara hoppa:-)
Han har börjat säga pappa och mamma. Mest ropar han på pappa....hehe....När jag går upp med honom om morgonen och han har fått sin gröt och jag byter på honom, så ligger han där och ropar pappa....hehe

Han har även börjat skratta väldigt mycket:-) Vi var i Norge hos mina föräldrar i början av veckan och då började han plötsligt sträcka armarna efter en. Han satt hos min pappa och min mamma gick och började prata med honom. Då räckte han armarna mot henne och ville att hon skulle ta honom:-)
Nu gör han det ganska ofta:-)
Han har 2 tänder, väntar på att det ska komma fler, men det verkar ta lite tid...

Var tvungen att köpa ny matstol till honom idag då den vi hade pajade. Så vi var inne på Babyproffsen och hittade en jättefin på rea:-) Fick även lagt undan en lekhage som vi ska hämta i slutet av månaden när lönen kommer:-) Måste ju ha det när det kommer ett barn till:-) Annars kan det bli lite jobbigt när nu Henrik börjar jobba och jag ska vara själv med båda barnen. Till exempel när den minste ska matas, då kan det vara ypperligt att låta William vara däri under tiden. Och sen så blir det ju gott att få ett ställe att lägga leksakerna.

Underbart väder har vi i alla fall:-) Här är sommar, är så gott att slippa pälsa på William en massa kläder. Det räcker ju i princip med en body.

Jo, vi har slutat helt med välling också. Nu vägrar William ta vällingen också:-) Så de stora flaskorna är nu undanlagda i ett skåp i väntan på nästa barn. Ska bara köpa nya nappar till de. Men det blir ju senare.
Har köpt tvillingvagn också. Lite tidigt är det ju, men vi fick ett så bra erbjudande så vi kunde inte låta det passera. Och vagnen är jättefin och nästa inte använd heller:-)

Börjar känna av lite foglossningar...Inte kul, hoppas inte det blir värre utan att jag kan jobba i sommar och sen tänkte jag ju söka havandeskapspenning från och med den 20 september eftersom jag är beräknad den 20 november:-) Så här blir det 2 novemberbarn:-)

Nej, nu är det ju dags att börja med maten så vi får mat i magen idag med:-)

5 kommentarer:

  1. Kul när dem små gör framsteg! Händer massor nu!
    Hoppas ni haft de bra i Norge!
    Se där ny matstol...=) Vad hade ni för en innan?

    SvaraRadera
  2. Ja, det är kul när det går framåt:-)
    Vi hade det bra i Norge, alltid så lugnt när vi är där, vi får till och med sovmorgon då William sover längre där än han gör här hemma. Har nog att göra med att det inte är så varmt i sovrummet där som här hemma.

    Vi hade en tripp trapp stol innan, nu köpte vi en som heter Tea Time Gustav. Hur käck som helst:-) Gillar den bättre faktiskt:-)

    SvaraRadera
  3. Ok, skönt att de funkar bra med William då ni är iväg!
    vet inte vad det är för en stol - men säkert bra!
    Vad hände med tripp trapp stolen då?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är en jättefin stol:-) Tripp Trapp stolen gav vi bort till en som har en kille på 1 år....
    Ja, det är jättebra att det funkar med William när vi är iväg:-)

    SvaraRadera
  5. Det är en jättefin stol:-) Tripp Trapp stolen gav vi bort till en som har en kille på 1 år....
    Ja, det är jättebra att det funkar med William när vi är iväg:-)

    SvaraRadera

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...