08 oktober 2008

Den förbannade colan....

Ja, det kan man ju lätt säga, i alla fall när det är som i mitt fall att jag tror jag är beroende av "skiten". Godis äter jag inte mycket alls, men tar gärna lite chips emellanåt, men inte alls ofta.

Tack vare colan så har jag ju gått upp i vikt. Jag är säker på att hade jag slutat dricka cola så hade jag gått ner i vikt och min mage hade sakta med säkert försvunnit. Magen mår ju inte heller bra av det, och jag har ju ofta huvudverk numera. Jag är nästan helt säker på att det kommer av colan. Jag tänker varje dag att nu ska jag sluta med colan, jag känner mig motiverad (i typ 5 minuter). Och det är ju inte så himla lätt när den finns där i kylen.

Det hade nog varit så mycket lättare om man hade varit några stycken så man kunde peppa varandra. Och skälla på varandra om suget skulle finnas.
Jag förstår inte vad det är som gör att vissa blir beroende och fastnar för det. Innan vi flyttade till Sverige så drack jag inte cola över huvud taget. Tyckte inte ens om det. Så Sverige har fördärvad mig....hehe....skoja bara.

Nej, tänk om man bara kunde vara stark nog att lägga av och sluta........
Jag rör ju på mig varje dag. Jag går eller cyklar till jobbet varje dag:-) Jag dansar Linedance en dag i veckan, kunde ju tänka mig att dansa fler gånger, men då kostar det ju extra. Så det är inte det att jag inte rör på mig som är problemet till att jag har gått upp i vikt....

2 kommentarer:

  1. Tack för grattiset!!!!!!!!!!!
    Kram från födelsedagsbarnet Linda

    SvaraRadera
  2. slutt å kjøp, så finns den ikkje lenger i kjøleskapet ;P cola e skjit! æ e anti-sukker, dog en smule forderva av sør-øst asia ...

    SvaraRadera

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...