02 maj 2013

Kylig men solig 2:e maj

Ja, tänk att det redan är 2:e maj och tre dagar till jag fyller och William blir 3,5 år. Helt otroligt vad fort tiden går.

Idag var barnen spända över dagen på dagis. De ska nämligen gå i öva på att gå i parad inför nationaldagen. De fick med sig flaggor och det kommer en musikkår dit. Försvarets musikkår. Det blir spännande. I år blir det roligt att fira nationaldagen då barnen går på dagis och vi ska gå med dagiset i parad genom stan. Det blir mycket hurrande och viftande med flaggor.

Nu är nästan all snö borta :-). Solen skiner idag, men det är kyligt. Men i är ju bara i början av maj och det är ju så det är här uppe.

Nu har vi börjat med att barnen inte ska få ligga hos oss när de kommer om natten. Har under två kvällar och nätter burit in dem i sina sängar. Igår var det 3 gånger vi var tvungen att bära in Vincent igen i hans säng och förklarade för honom att alla ligger i sina egna sängar och sover. Det funkade förvånansvärt bra. I natt var jag inne 3 gånger hos barnen. Vincent vaknade 2 gånger och William var jag tvungen att bära in i hans säng då han hade lagt sig bredvid mig. Vaknade av att han låg där och sov. Bar in honom och det var inte heller det några problem.
Hoppas det fortsätter så, vi vill ha våran säng tillbaka. Har ju slutat med många gånger att jag har lagt mig i Williams säng då barnen sparkar ur mig ur sängen.......

På lördag ska vi i kalas till en kille som går inne hos William på dagis. Det blir kalas på dagiset. Barne har gjort eget kort, med lite hjälp av mig, men de har ritat till honom :-). Det är en kille som började där efter påsk. Så han är ganska ny där. Nu är de 19 barn inne hos William varav 13 pojkar.........Många barn blir det. Blir bara killarna som är bjudna i kalaset. Ska bli kul att träffa lite andra föräldrar, kanske prata lite mer med dem än bara säga hej och hej då vid lämning/hämtning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...