17 april 2013

Underbar dag

Idag skiner solen igen :-) Kan inte bli bättre :-).


Idag blir det nog en ganska lugn dag. Inatt har William sovit hela natten :-). Länge sedan han gjorde det sist. Vincent har varit vaken. Vet inte om det är mardrömmar eller växtvärk. Kanske en kombination av båda.

Jag glömde ju skriva tidigare att i lördags så hade jag varit ute med barnen i ett par timmar på eftermiddagen. Och vi gick in och barnen tjatade om lördagsgodis, och när klockan var 16:30 så slocknade båda två i mitt knä och det gick inte att få väckt dem....hehe.....De var gott trötta. Vi bar ner dem i deras sängar och fick bytat på dem. Ingen reaktion från deras sida.......De var ju vakna en del under natten som vanligt, men somnade om. När klockan var 05:00 så var det dags att kliva upp. Men då hade de ju sovit i 12,5 timmar. Tror verkligen de behövde det.

Igår vaknade de 04:30 och tyckte det var morgon.....Inte lika kul det. Men de lekte och sprang in hos oss och såg till att vi inte somnade om igen.....När klockan var 6 så var det frukost för barnen. Sen iväg till dagis. Inte det att de somnade speciellt tidigt kvällen innan, hon var ju efter 19. Men de vaknar ju tidigt oavsett när de lägger sig dagen innan.

I morse var klockan närmare 6 innan de vakna....Jippi....Sovmorgon :-P.

Jag har sovit gott inatt i alla fall. Ja, efter att Vincent var vaken och skrek i 15 minuter. Jag sov gott när Vincent kom in och skulle ligga i våran säng. Henrik vaknade dock. Han har inte sovit gott inatt. Men men, så är det ju. Han är förkyld så han sov en stund på dagen igår och det gjorde inte jag, så jag gissar att jag behövde sova och att jag måste ha varit helt slut. Brukar ju alltid vakna när barnen kommer in till oss om natten annars.

Vincent har börjat med det att man ska bära honom hela tiden. Men jag gör inte det. Han är stor nog och kan gå så det är ju bara dumt att hålla på så.

Nu i veckan ska det vara brandövning för barnen på dagis. Såg det först idag på veckoplanen som skickas till mig på mail. Men men, det blir nog kul för dem :-).

Min storebror Magne är nu på väg till Holland. Han ska på festival där. Han är ju en festivalmänniska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...