22 januari 2013

Trött

Ja, jag ljuger ju om jag säger annat....Inte så konstigt att man är trött med tanke på att barnen kommer och knör ner sig i våran säng om natten. Jag går då och lägger mig i Williams säng, de kommer efter. Så håller vi på hur länge som helst. Jag vet ju att man ska gå in med barnen när de kommer om natten, men det känns ju lättare att gå själv och lägga sig i hans säng då. Vi har nog helt enkelt för liten säng....hehe.

Barnen är i alla fall pigga när de vaknar om morgonen. De är på dagis idag igen. Nästan ingen hosta alls i går kväll/natt :-).  Det är ju underbart. Vågar man hoppas att de håller sig så pass att de kan gå på dagis nu och inte stanna hemma för att de är dåliga?
Ja, det tror jag nog att vi vågar göra :-).

Idag snöar det som bara den. Helt vitt ute, ser inte långt på grund av snön. Nu kommer vinteren hit, nu när januari snart är över.....Ja ja, så är det ju här uppe i nord-Norge. Vi vet ju var vi bor.... ;-). Synd att det blåser så bara. Hade varit mycket finare om snön bara vräkte ner utan någon vind. Blir ju så mycket kallare då och tråkigare. Man vill ju inte gå ut. Jag älskar snön, det värsta är ju all snöskottning. Men nu blir det ju ändå bra när snön blir liggande och solen kommer :-). Då blir det underbart. Hoppas påsken blir lika fin i år som den var i fjol. Då var vi ju ute varje dag i flera timmar :-). Härligt.

Tittar på tv på Kjolen som säger Ja.....Brudar som ska testa ut sina brudklänningar....Helt sjukt vad tärnorna lägger sig i om vilken klänning bruden ska välja. Där är en brud som har hittat den klänningen hon vill ha. Men hennes bästa vänninnor säger att hon ska välja en annan.....Det är väl brudens dag. Det är väl hon som ska gilla klänningen?. Men det är ju Amerika. Varför ska alla lägga sig i vad andra tycker och tänker och inte kunna glädjas åt andra. Och speciellt sina vänner. Det är ju inga riktiga vänner. Det anser då inte jag.

Tvätt, tvätt och ännu mera tvätt. Det eviga tvättberget som aldrig tar slut....Har man barn som sölar när de äter eller målar eller så, ja, då blir det mycket tvätt. Har alltid och stå i. 1-2 maskiner varje dag.....Och får man inte tvättat varje dag så är det ju kört. Man hinner ju nästan inte med och har ju inte annat att göra de dagar man då tvättar. Ja ja, är säker på att alla med barn förstår precis vad jag menar.....

Ojdå, nu slutade det snöa för en liten stund ;-). Börjar väl på igen snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...