21 januari 2013

Barnen på dagis

Ja, idag är barnen på dagis igen...Nu får man bara hoppas att de är friska och mår bra när de kommer hem. Jag räknar ju med en del hosta och lite snor, men hoppas att de är feberfri.

Magne körde mig så vi hämtade William på dagis för att åka till tandläkaren med honom för den vanliga kontrollen, de ska ju bara räkna tänderna och se så det ser bra ut. Men han vägrar ju öppna munnen....Har fått ny tid i maj. Ska se om jag kan hitta något om det på youtube som William kan få titta på, så kanske det går lättare då.

Henrik är på kurs, första dagen idag. Spännande att höra vad han tycker om det.

Jag passar på att tvätta och städa lite som jag inte hinner med när jag är själv med barnen. De springer ju runt och kräver min uppmärksamhet båda två och då är det inte så lätt.

Tittar nu på ett program om tjejer/kvinnor som inte visste att de var gravida. Helt otroligt.

Idag snöar det....Lite gott med tanke på att det regnade hela dagen i förrgår. Igår var det ju klart och fint och vi såg solen för första gången sedan i november. Det var ganska gott faktiskt.
Har inte hört något idag om något mer jobb, men dagen är ju inte över och de kan ju fortfarande ringa i morgon bitti. Har bara onsdag denna veckan vad jag vet.


Nu kommer snart supernanny på tv :-). Är så roligt att titta på tror jag. Hoppas inte mina blir sådana. Men jag försöker ju allt för att de inte ska bli så. Men jag vågar ju säga till mina barn när de gör saker som de inte får göra. De är ganska duktiga på att lyssna, men de är ju bara 2 och 3 år så man kan ju inte vänta sig för mycket. De är ju lite trottsiga, fast ändå lugnare än många andra.
Men det är väl ändå konstigt att en del inte vågar säga till sina barn.

Henrik slutar 15:30 varje dag på kursen, så det blir långa dagar för barnen på dagis. Hade det inte varit så halt så hade jag ju kunnat gå och hämta barnen, men det är inte lätt att gå i backarna. Blir bättre när isen försvinner för då kan man ju som sagt gå och lämna och hämta barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...