14 december 2012

Lucia igår

Ja, det var ju som sagt Lucia igår och jag jobbade först mellan 8 och 14 :-). Där bakade vi lussekatter med barnen :-). Sen så var det föräldrakaffe på dagis för barnen så vi åkte dit :-).
Kom att tänka på när jag första gång upplevde ett Luciatåg.....Det var 23 år sedan, och det var på intensiven på sjukhuset. Det var några dagar efter att min lillasyster dött. Min lillebror låg där.
Det var en svensk läkare som jobbade där. Han var Lucia och sköterskorna var tärnor :-). De bjöd på pepparkakor och saft. Ja, de lussade tidigt, klockan var 6 om morgonen då de kom in i korridoren och sjöng för oss. Det var en speciell upplevelse, men ändå en fin sak att göra på ett sjukhus :-).

Jo, på kvällen så drog jag på tjejmiddag, vi var 5 tjejer som var ute och åt :-). Det var kul :-). Gott att komma ut lite ibland om det så bara är för ett par timmar. Men alltid när vi träffas så är det väldigt mycket tal på förlossingar då alla har barn. Sen var det ju mycket snack om barn med.....Men trevligt. Då har jag ändå kommit in i gänget efteråt. De andra gick lågstadiet ihop, så de har känt varandra i många år. En av dem är en syssling till mig så henne har jag känt hela hennes liv:-). Men väldigt lätt att lära känna dem.

I morgon vet jag inte riktigt vad som händer, men på söndag ska vi i kalas på dagis. Lena ska ha kalas för Jörgen som fyllt 5 år där och jag och Henrik ska vara där och hjälpa till då det blir mycket 5-6 åringar där....Ja, barnen ska ju själklart med :-). Ganska käckt att man kan hyra dagis, eller rättare sagt låna dagis gratis för kalas när barnen går där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...