21 december 2012

Inget jobb

Som rubriken säger så blev det inget jobb för min del denna gången. Det stod mellan mig och en annan tjej/dam. Hon hade mer erfarenhet från dagis än det jag hade så hon fick jobbet.
Ja ja, bara att fortsätta leta. Men jag står ju som vikarie hos Manpower än så det kan ju bli endel jobb i alla fall.....

Nu är det fint ute, lite ljusare. Solen vänder nu och det ser vi i fjällen.....Underbart är det att veta att vi går mot ljusare tider och vår och sommar.

Idag när vi lämnade barnen på dagis så läste jag på tavlan utanför Vincents avd. Där stod det att han hade varit enda ungen där igår, så de hade lånat in lite barn från en annan avd. Blir spännande att se hur många som är där idag när vi hämtar barnen.
Sista dagen för barnen på dagis idag före jul och nyår. Vi håller de hemma de två dagarna i mellandagarna. Så de ska inte tillbaka förrän den 2 januari igen.....

Tänk att det är julafton på måndag.....helt otroligt vad fort det går.

I morse så sade jag till barnen att tomten kommer på julafton och frågade då vad tomten skulle få av dem....Napparna sade han :-). Helt rätt. De ska ge sina nappar till tomten :-). Får se hur det går. De kommer säkert vara trötta då de får vara uppe sent och somna utan napp då. De gör det om de är riktigt trötta. Så vi får väl försöka aktivera dem redigt så de inte orkar tänka på napp. Vincent har ju sin nalle. På dagis har han för länge sen slutat sova med napp och nalle då han är så trött att han somnar nästan direkt de lägger honom. Det var en vikar där som lade han och glömde ge honom det, de sade det när vi hämtade honom och det var ju jättebra. Jag sade att de skulle fortsätta lägga honom utan, och det funkade ju hur bra som helst ju. Men hemma är det värre.

Ja ja, får se hur det går när de ska sova utan. Har försökt en gång tidigare, men när de skrikit efter nappen i 40 minuter så orkade jag inte mer så jag hämtade napparna till dem och de somnade direkt....hehe....Det hade nog kanske funkat om jag inte gett upp.....Men nu ska jag inte ge upp.

1 kommentar:

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...