29 november 2012

Jobb

Ja, nu har jag jobbat 2 dagar :-). Hur kul som helst......Jobbar ju på dagis som de flesta känner till. Underbar personal och helt underbara barn är det där.....Barnen är mellan 0 och 3 år vilket passar mig utmärkt då jag har mest vana vid de åldrarna. Ska jobba i morgon med och tisdag och torsdag med:-).
Kul när man får beröm också. Både igår och idag :-). Igår sade de att det märks att jag har jobbat på dagis och att jag har egna barn i de åldrarna......Och idag fick jag höra att jag var duktig på att ta eget initiativ och duktig med barnen:-). Var duktig att sitta på golvet och leka med barnen. Och sen är det ju kul när barnen redan kommer och kryper upp i knäet på mig:-).

Gott att ha kommit igång med jobb igen efter att ha varit hemma så länge.

Henrik hämtar barnen innan han hämtar upp mig på jobbet. Sen så är han ju så duktig här hemma med hushållsarbetet, så jag slipper det när jag kommer hem:-). Han är bara bäst:-) Älskar honom <3 .="." p="p">Idag var all tvätt borta och disken med. Det var rent och snyggt:-). Kan inte få det bättre <3 .="." p="p">
Och helt otroligt så har jag mer energi åt William och Vincent efter att ha jobbat en dag med barn än det jag hade när jag gick hemma med dem.....

Ja, nu är det ju inte långt kvar tills jul heller. Fick en papperslapp med Vincent hem angående mellandagarna, ifall han ska till dagis eller inte. Så nu må vi bara fundera på om barnen ska till dagis de 2 dagar det gäller eller om vi ska ha dem hemma.

Underbart väder är det här. Kallt och hade solen varit här nu så hade den varit uppe. Det är klart och blå himmel. Men det är så halt så det går inte att vara ute med barnen.....Lite trist då jag gärna skulle varit med barnen efter dagis lite. Nu somnar ju William i bilen på vägen hem och då vi inte kan vara ute så är det bara att bära in honom och lägga honom på soffan. Och igår och idag så har han sovit runt......Han sover hela natten och vaknar mellan 5 och 6.......Ja ja, ska ju egentligen inte klaga......Men tror jag måste säga till att Vincent inte får sova mer än 45 minuter nu.....Det tar ju så lång tid innan han somnar om kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...