13 september 2012

Varm dag

Ja, som rubriken säger så har dagen varit varm. Sol och fint:-). Barnen har ju varit på dagis som vanligt nu och vi har varit här hemma. Har inte gjort allt för mycket medan barnen var på dagis. Sen så åkte Henrik till jobbet efter att vi hämtat barnen kl 13 idag. Så mina föräldrar kom. Jag fick klippt bort lite tuggummi från Vincents hår.....Fråga mig inte hur han fått det i håret, men det hade han. Inte så mycket som tur var, så jag slapp ta fram trippern...hehe....Sen så åkte mina föräldrar hem och jag bakade muffins.

Sen så har jag lekt och gosat med barnen som har blivit mer gosiga sedan de började på dagis. De var ju gosiga innan, men nu är det ännu mer:-). Sen så började William tjata om att han var trött så då var det bara att ta ner barnen och bada dem och sen lägga dem......De somnade ganska fort båda två idag. William somnar ju fort om kvällarna. Det brukar ta längre tid för Vincent, men han sover ju på dagis så det det är kanske inte så konstigt.

Fick reda på idag att en av fröknarna på Vincents avdelning ska över på en annan avdelning:-(. Lite tråkigt då vi tycker om alla fröknarna....Men men det måste ju komma in en annan dit då. Det börjar 2 nya barn där nästa vecka så då blir det 14 barn och 4 vuxna. Är en man som jobbar där 50% och på en annan avd 50%. Han är tydligen någon special pedagog....Så man kan väl säga att det är 4,5 vuxen på 14 barn ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...