14 september 2012

Trottsiga barn....

Ja, i eftermiddag och kväll har det varit väldigt mycket trotts här hemma.....Inte kul alls. William somnade dock tidigt så det blev lite lugnare. Men värst är nog Vincents trotts, riktig trottsig....Usch. Inget kul alls. Vincent blev hysterisk när jag skulle borsta hans tänder och det lät som världens undergång. Men när man dricker saft och äter choklad så måste man ju borsta tänderna. Ja ja, han lugnade ner sig och jag tog med honom upp när William somnat så vi hade riktigt mys här i soffan:-). Han somnade till slut i mitt knä :-). Hur mysigt som helst:-).
Har merkt stor skillnad på barnen efter att de började på dagis. Vet inte om det är för att vi lämnar dem där och åker eller om de ser på de andra barnen......Men de älskar att vara på dagis och de behöver det verkligen.

Nu sover de så gott båda två:-). De var så roliga i morse när de vaknade.....Tittade på klockan och såg att den var 05:05.....Lite väl tidigt tycker jag, men barnen försökte smyga sig mot trappan och sade "opp" "opp". Så det var ju bara att kliva upp, de tittade in mot vårt sovrum och var så roliga:-). Sen så var det väldigt mycket mys på soffan innan vi körde dem till dagis för att själva åka hem och sova en stund.

Henrik är på jobbet, slutar om en halvtimme. Han ska jobba i morgon med.

Nu fortsätter snart Norske Talenter. Helt otroligt vilka tallanger det finns här i Norge. Och då speciellt barn. Hur många som helst. Riktigt kul att se:-).

Får se vad som händer i morgon.

Jo, idag är ju sista lediga fredagen för min del. Ja, innan kursen i alla fall, så får vi se om jag lyckas få jobb efteråt eller om jag måste hitta på något annat. Hoppas det hjälper på att få jobba....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...