28 september 2012

Teorin över

Ja, nu är de två veckor med teori på kursen över :-(. Lite trist då jag tycker det har varit väldigt kul och intressant och ett härligt gäng. Nu är det 4 veckor praktik som gäller :-). Det ska bli kul. Ska vara på ett dagis som ligger rätt upp i gatan här. Tar mig 2 minuter att gå dit:-). Ville ju vara på samma dagis som barnen går, men de tar inte emot praktikanter från den kursen då de har så många förskolelärarstundeter som har praktik där nu. Men men, det blir nog bra ändå. En av grannarna har en son som går på det dagiset så det ska bli kul att se hur han reagerar när jag kommer vara där:-). Vet inte om han går på den avdelningen, men jag kommer ju träffa honom ute annars.

Första veckan på kursen så var det lite teori, men också mycket sånglek.....Denna veckan har det varit väldigt mycket teori, men då har vi gått väldigt mycket genom specialpedagogik:-) Väldigt intressant:-). Måste få läst färdigt boken som vi fick då jag tycker det står väldigt mycket intressant där.

Idag fick vi även gjort ett personlighetstest. Först skulle vi fylla i ett stapeldiagram på hur vi såg oss själva och sen så skulle vi svara på frågor och räkna ut poäng utifrån svaren....Och de stämde väldigt bra på mig:-) Jag var precis som jag trodde jag var:-).....

Idag var Henrik hemma med barnen då de var lite dåliga och hade feber. De var bättre nu på kvällen. Får se hur de mår i morgon. Hoppas de är bra och att febern är borta så jag kan vara ute med dem när Henrik jobbar.......Det ska ju bli fint väder och då vill jag inte sitta inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...