10 september 2012

Måndag....

Ja, barnen är lämnade på dagis och vi har ätit frukost. Henrik är iväg med grannen i affären och jag har dammsugit....

Jag har nu påbörjat min sista lediga vecka efter föräldraledigheten och vårdbidraget som jag fått för att vara hemma med barnen......På måndag börjar jag på kurs:-). Spännande, men gott att komma igång nu när man varit hemma så länge med barnen. Så får vi se hur lång tid efter kursen det dröjer innan jag får något jobb. Det är 2 veckor teori och 4 veckor praktik som gäller på kursen. Den gör ju att jag lättare kan få vikariat på dagis och fritids:-) Precis det jag vill jobba med ju:-).

Igår kväll så gick barnen och lade sig utan några protester, vilket de i och för sig gör oftast. Men igår så låg de där i sina egna sängar utan att stöka runt....Trots att William bara hade 1 napp med sig. Hittade bara 1 trots att vi letade. Men han vaknade ju och skrek efter ytterligare en napp. Men vi hittade ingen då heller.....Han lyckades till slut somna om, i våran säng....Men men, han somnade om i alla fall.
I morse när vi skulle åka och lämna barnen på dagis så skulle jag ta på mig skorna....Då låg det något i mina skor, som jag då skakat ur igår kväll. Kände efter, och hör och häpnad....En napp......Hehehe. Ja ja, i kväll får han då med sig två nappar i sängen;-)

I helgen har Henrik jobbat. I lördags kom Elise och Joakim hit, så då var vi ute med barnen. I går jobbade Henrik kväll så vi åkte till mina föräldrar på förmiddagen. Barnen somnade ju i bilen när vi åkte hem, så de fick sova på soffan.....De sov läääääänge, så jag trodde de skulle vara vakna halva natten, men de somnade före 21 :-). Är ju lite sent, men då de sovit i nära 3 timmar på dagtid så är det inte så illa ändå.

William har börjat sova på dagtid på helgerna efter han börjat på dagis. Det gör ju inte så mycket då han inte fyllt 3 år än. Men han är ju så aktiv hela veckorna så han måste väl ta det igen på helgerna....hehe. Vet ju att man inte kan ta igen missat sömn, men han är väl bara tröttare helt enkelt....:-). Han sover inget på dagis heller, det resulterar ju dock i att han somnar tidigt om kvällarna, men han vaknar ju inte tidigare än vanligt för det.

I morgon är det föräldramöte för William och på onsdag för Vincent......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...