04 september 2012

Idag är det dag 2 på andra hela veckan för barnen på dagis.....Ja, de älskar ju att vara på dagis trots att de skriker när vi går. Ja, jag vet ju att det går över fort och att de ringer om det skulle vara något. Men vissa barn är ju bara sådana....Kanske de inte hade skrikit om de gått på samma avdelning. Fast jag tycker ju det är bra att de går på olika avdelningar så de kan utvecklas var för sig och leka med andra barn. De träffas ju ändå ute och kan leka ihop där. Och de kan gå och hälsa på varandra på avdelningarna.

Trist när barnen är på dagis när man själv är hemma. Men det är ju bättre att de vänjer sig att vara på dagis när vi är hemma och har möjligheten att hämta hem dem om det skulle vara något nu innan jag börjar på kurs. Då kommer jag inte ha någon möjlighet att gå från och hämta dem. Så blir de sjuka under tiden jag går på kursen så är det Henrik som får vara hemma med dem. Men men, det går ju bra ändå.

Snart dags att hämta hem prinsarna från dagis:-). Först åka till affären och handla lite mat, så mycket lättare utan barnen.

I helgen var det fint väder så vi har varit ute med barnen mycket:-). Är det fint väder så är man ute mycket:-). De älskar ju det och då måste man ju göra det. Igår åkte vi hem till mina föräldrar när vi hämtat barnen från dagis. De älskar ju sina morföräldrar och älskar att vara där:-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...