30 augusti 2012

Dåligt bloggande.....

Jag vet jag har sagt att jag ska bli bättre på att blogga, men ändå så går dagarna och man går och lägger sig. Visst sitter jag en del på facebook under dagtid, men det är ju via mobilen och där funkar bloggandet dåligt....Så när jag väl startar datorn så försöker jag få till ett inlägg eller två.

I morgon är sista dagen på första hela veckan på förskolan för barnen.....De älskar att vara där. William var så duktig måndag och tisdag när vi lämnade honom, han brydde sig ju nästan inte om oss, skulle bara springa in och leka. Men igår och idag så har han skrikit. Kan ju vara så att det är för få barn där så pass tidigt. Men barnen tjatar ju om dagiset så fort de vaknar om morgonen, och de vaknar typ mellan 5 och 6 så blir ganska jobbigt att lyssna på tjatet, så vi åker helt enkelt ner med dem.....Ja, vi är ju inte där när de öppnar vid 07:15. Vi brukar vara där mellan 07:30 och 08:00......De har varit där tills 15:30 ett par dagar. Dagiset stänger vid 16:15, men det tycker jag personligen är för länge.

Tycker jättebra om all personal som är där. Och när alla är ute så är det ju väldigt många vuxna där som tröstar om de är ledsna. Inte bara de som jobbar på deras avdelningar, utan alla andra också:-). Det kännes så tryggt att veta att det är så många vuxna där trotts att det är 134 barn som går på dagiset.

Ja ja, Vincent skriker också när vi lämnar honom. Jag vet ju, eftersom jag själv jobbat på dagis, att det går över fort. Och jag vet också att de ringer om de fortsätter skrika och de inte får tröstat dem....
Sovandet för Vincent funkar också det väldigt bra där. De lägger honom i vagnen och 2 minuter senare så sover han, de står och gungar vagnen. De leker bra där.

De tar väldigt mycket bilder på barnen där. De fotar hela tiden:-). Då bara på barnen där föräldrarna har tillåtit det. Ja, vi har skrivit under en fullmakt. Så skriver de ut bilder och sätter upp på en anslagstavla i hallen så vi kan se på de. Sen så sätter de även inn det i pärmar där de också sätter in täckningar och målningar. De pärmarna står inne på lokalerna där vi kan gå och titta när vi lämnar eller hämtar barnen:-). De pärmarna får vi när barnen slutar dagiset:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...