21 augusti 2012

Bra möte idag:-)

Ja, jag var som många av er vet på NAV idag. NAV är det samma som arbetsförmedlingen, försäkringskassan och Soc i ett. Jag var på AF-delen.....
Träffade en att prata med eftersom jag registrerat mig som arbetssökande. Jag kom in där och var färdig redan efter 15 minuter tror jag....Väldigt lyckat var det i alla fall:-).
Ska börja på kurs den 17 september. Det är för att lättare få jobb inom förskola och fritids. Precis det jag vill göra ju:-). Sen så är man ju nästan garanterat jobb efteråt med:-). Kursen är 6 veckor. 2 veckor teori och 4 veckor praktik. Och med den betalningen man får så hade man ju lätt kunna leva på att gå på olika kurser:-). Ja ja, vill nog heller ha ett jobb att gå till. Gott att möjligheten finns att kunna få jobb efteråt.
Tänkte se till att få praktik på barnens dagis, men då på en annan avdelning än de som barnen ska gå i....Blir ju lätt att ta med sig barnen dit om morgonen och hem om eftermiddagen.

Annars så har vi inte gjort allt för mycket idag, drog hem till mina föräldrar efter mötet för att berätta för dem. Sen var det hem och fixa mat innan Henrik åkte till jobbet. Han jobbar till 22 i kväll. I morgon och torsdag har han tagit ledigt från jobbet då barnen ska inskolas på dagis. Spännande. Måste få packat ner det som de ska ha med sig. Så måste jag få gjort en namnskylt till Vincents sovvagn då den ska stå fast där.

När barnen har somnat så ska jag packa ner det som ska med av ytterkläder, stövlar, ombyten och nappar. Har köpt extranappar som de kan ha på dagiset när de ska sova där. Får se hur det blir med sovandet för William då han slutat sova här hemma. Räknar dock med att han kommer sova där de första dagarna, men då har de madrasser på golvet som de kan få lägga sig på. Inskolningen börjar visserligen inte före 12 i morgon för våran del. De har delat upp det då det är så pass många som ska börja. Vet inte hur många det ska börja på Williams avdelning, men på Vincents avdelning är det 7 nya barn.......Så då träffar man nog några föräldrar med.

Jag kommer få några dagar hemma utan barnen då kursen börjar först den 17 september.....Kanske blir ut och gå med mamma då.....Vi behöver komma igång med träning båda två;-). Sen får vi ju se hur Henrik jobbar med.

 Barnen är trötta idag, blir nog tidigt i säng för deras del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...