23 juni 2012

Midsommar....Eller St. Hans

Ja, här i Norge så heter det ju sankt hans, ja, vissa säger ju midtsommer eller också Jonsokk.....

I alla fall så har det firats runt om i hela Norge idag. Vi åkte ju iväg till mina föräldrar där vi käkade mat innan vi åkte till travbanan för vi tänkte ju att barnen skulle få rida lite, men vi hittade inte ponnisarna.....Ja ja, de fikk i alla fall hoppat lite hoppborg och sett på hästar och lamor och får.....De var nöjda. Får väl se om vi inte får möjligheterna att få kommit och titta närmare på hästarna där senare. Så kanske barnen kan få sitta på hästryggen.

I alla fall så åkte vi hem och tänkte barnen skulle få vara ute då det har varit helt underbart väder hela dagen. Men icke sa Nicke. De bare skrek och skrek då de blev väckta då vi parkerade bilen här hemma. Inget var bra nog. Så det var bara att ta med dem in och vi lyckades tillslut få tyst på dem genom att muta dem med lite glass....hehe
Ibland måste man ju bara få muta barnen....

Blev lite senare i kväll än vad jag först hade tänkt, men vad gör väl det ibland. Gick ner och lekte lite med barnen innan de fick lägga sig och sova. Eller sent och sent....De somnade före 21 precis som jag gjorde....;-). Henrik kom ner och frågade om jag skulle ligga bredvid William och sova....hehe....Hans säng är ju god att sova i. Och jag får ju lätt plats där då sängen är 90 * 200

Idag är det ju bara 2 veckor tills Richard kommer hit:-) Som vi längtar allihopa....Ska bli så kul:-). Hoppas vädret blir bra. Om det blir som förra året så blir det ju bra. Det var dåligt väder fram till midsommar och sen så var det fint :-).

I morgon är det söndag och vädret ska tydligen bli bra, varmare än idag. Då måste det ju bli en tur ut:-) Kanske är grannbarnen ute med, då leker de ju med barnen:-)

Jo, det har jag ju glömt att skriva....En granne här kom ut igår och sade att hon trodde det spökade....Jasså säger jag då. Ja, för hon har en pojk som heter William Alexander....Han i sin tur har en liten son som heter Vincent Alexander:-).
 Lite kul det:-) Sen så har ju hon en moster eller faster i Alingsås i Sverige med....Precis som jag:-)....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...