21 juni 2012

Midsommar i morgon....

Idag har jag bakat både kanelbullar och chokladmuffins:-)  Duktig jag är...hehe....Gott blev det med.

Har varit jättetråkigt väder. Grått och regn. Det är ju lovat bättre väder i helgen med start i morgon. Hoppas hoppas så man kan komma sig ut med barnen. De behöver ju det. Är så tråkigt att gå ut i regnet då jag inte äger regnkläder och gummistövlar. Måste få inhandlat det:-).

I morse vaknade med att William satt i våran säng och tittade ner på mig och grinade och sade WAFF (Våfflor) Jag sade då att jag ställer mig inte och gör våfflor halv sju om morgonen.....Då tittar han på mig och grinar BRÖD.....Så då sade jag till honom att vi skulle gå upp så han skulle få sig en smörgås....Men då jag klätt mig och kommit mig ur sängen så lägger han sig och vill inte gå upp....Då säger jag att nu när du fått mig ur sängen så går vi upp....Så är det. Vincent vaknade också så jag tog med dem upp. Satte på barnprogram på tv:n och fixar en smörgås. De åt 2 smörgåsar var med kaviar på:-)

Henrik lyckades få William att sitta på toaletten en liten stund....Fick dock muta honom med choklad ;-). Men vad gör väl det när han sitter på toaletten. Får väl köra med det tills han klarar av det:-). Vincent sitter också på toan. Han brukar vi ju kunna sätta där utan mutor. Men får William choklad så måste ju han få det med.....Kan ju inte vara orättvist.....

Tidigare så var Lena och Jörgen här. Jörgen och William gick ner för att leka.....Plötsligt kommer Jörgen upp och säger att William står och borstar sina tänder....Barnen älskar det:-). Tur det att vi inte har några problem med det. De har blivit duktigare  på att lyssna på vad vi säger till dem med:-).

Har ju tagit så mycket kort hittills i juni, så jag funderar nästan på att lägga ut några redan....Eller, nej, tror jag väntar istället....

Nu vill vi ha sommar här uppe med. 2 dagar hittills i år har barnen sluppit strumbyxor och långkalsonger....Känns lite konstigt då vi har passerat halva juni.

Idag så vänder förrästen solen och det går sakta men säkert mot mörkare tider.....Men än är inte sommaren över och vi kommer ha ljust dygnet runt ett par månader till:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...