22 april 2012

Söndag!

Dagen startade som vanligt med att William först springer in till Odd och väcker honom och sen börjar han tjata om mommo....Och han låter ju nästan ledsen när han säger det....Men tycker ju personligen att det är lite väl tidigt att ringa när klokkan är 6....
I alla fall så ringde min mamma och frågade hur det var med Williams utslag. Han fick nämligen röda prickar på magen igår....Ganska mycket faktiskt. Är osäker på om det är räkorna från smörgåstårtan eller om det är det nya tvättmedlet...Vi åkte i alla fall till mina föräldrar och fick hämtat ett tvättmedel som vi har använt mycket tidigare, som är väldigt allergivänligt. Så har tvättat första maskinen med det nu så får vi se om det inte försvinner. Han började klia på utslagen idag, så har smörjt in honom. Så får vi vänta och se hur det blir med utslagen. Nu ska vi ju inte äta räkor på en stund heller.....Men nu när vi har bytt tvättmedel så håller vi ju oss till det, så ser vi ju hur det blir nästa gång vi ska ha räkor.....

Och plötsligt ändrade sig texten när jag skriver här....Ja ja, kanske ska vara så. Får se hur det ser ut när jag publicerar inlägget sen.
Kanske är samma som det jag har ställt in det på eller om det har ändrats i hela bloggen.

Dessa nappar.....Tror barnen äter upp dem. De försvinner ju hur fort som helst.

I morgon vet jag inte vad som händer, blir väl säkert utgång med barnen. De älskar ju att vara ute, så om vädret tillåter så måste man ju nästan gå ut med dem. Jo, vet att det är tidigt än, men tänkte ändå ringa dagis och kolla med dem om sovtider och vagn och mattider. Tar ju ett tag att omställa dem, men tänkte ändå försöka börja i tid så det inte blir för stressigt för dem med det. Tänkte även köra stenhårt med potträning på barnen till sommaren så kanske båda eller i alla fall William är blöjfri när han börjar på dagis.

Idag har det varit plusgrader hela dagen och solen har varit framme och halvt om halvt varm, men det har blåst lite så det har varit lite kallt. I morgon är det en vecka tills jag får pengar på kontot. Vi har sökt om bostadsbidrag, återstår att se om vi får något. Måste väl kontakta kommunen igen angående att målaren inte varit här och sen att toastolen läcker. Fönstret i barnens rum behöver en spärr så de inte kan öppna det helt och klättra ut. Är ju på bottenplan, men ändå.

När Odd flyttar så kommer han köpa ny säng och då får vi behålla hans säng till William, bara skruvar av medarna under sängen så blir den ju ganska låg och om William skuller ramla ur så ramlar han ju inte allt för högt. Blir nog bra det då han ändå klättrar ur sin säng och springer in och lägger sig i Odds säng.
Ska även få köpt lite väggdekorationer att sätta på väggarna. Hade ju tänkt måla om, men om vi gör det så måste det återställas den dagen vi flyttar. Blir ju bara jobbigt. Men vi ska nog kunna få det mysigt trots de vita väggarna som är över allt....

1 kommentar:

  1. Hm... blogspot har ändrat =/...
    Hur får du mellanrum i texten?
    När jag skriver inlägget så är de mellanrum.. men när jag publicerar det så är de i en enda klump.. inga stycken om du förstår vad jag menar?!

    SvaraRadera

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...