25 april 2012

Onsdag

Ja, idag är det onsdag och jag har varit ute med barnen. Sen så satte vi in barnen i bilen och tänkte åka till mina föräldrar. Jag ringde dem för att höra om de hade kommit hem, men då var de på café, så vi åkte dit och tog en fika med dem. Sen efter det så åkte vi hem till mina föräldrar. William somnade i bilen på vägen dit och sov på soffan där. Vaknade först när vi skulle åka hem;-). Han sov sig helt enkelt genom hela besöket hos mormor och morfar:-).....

Vi åkte sen hem och fick för oss att vi skulle hitta på något så jag ringde min syssling Lena. Vi åkte då hem till henne och hennes två pojkar Joakim och Jörgen. Det var kul. De hade en pjäs för oss;-) Mycket improvisation blev det:-). Klockan blev nästan 20:00 innan vi åkte hem. Vi sade till barnen att vi skulle åka hem. Då säger Vincent som nästan bara säger mamma: Hjem mommo.....:-)
De är för roliga.


Jo, tidigare idag så ritade jag och William när Vincent sov. Då säger han A som vanligt och vill att vi ska skriva bokstäver. Plötsligt så skriver han inte bare ett, inte två utan hela tre AAA:-) Trodde först att det bara var tillfälligt, men det visade sig ju att det var det inte:-). Måste ju få skryta lite;-).

I morgon är det ju torsdagscafé i kyrkan som alltid och vi får väl se om vi kommer oss dit. Måste få städat i morgon, här ser ut som ett bombnedslag......Hehe, inte riktigt, men har fått en del nya kläder till barnen av min syssling efter hennes pojkar:-) Alltid kul med nya kläder, eller nya och nya. De är ju begagnade, men ser ändå nya ut:-).
Otroligt vad fort det blir skiktet med 2 små som springer runt.

Ja ja, får se vad det blir till. Barnen älskar ju när vi tar fram dammsugaren och moppen, då vill de hjälpa till:-) De är så duktiga. Vi brukar göra först så får de göra sen:-). De kan hålla på i en halvtimme eller mer enda tills vi plockar bort sakerna:-). Kan ju hoppas det fortsätter så bara:-). Men det lär det väl inte bli. När de kommer in i puberteten så blir det väl annat.

Ja ja, nu säger jag god natt och sov så gott alla mina läsare. Skulle ju lagt mig för länge sedan, men för fastnade jag ju vid Facebook och sedan fick jag helt plötsligt för mig att jag skulle lämna ett inlägg här i bloggen. Måste bättra mig på det. Ibland skriver man varje dag och ibland går det ju en vecka eller mer mellan varje inlägg.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...