28 mars 2012

Ja, nu är det ju några dagar sedan sist att jag bloggade.....Har varit så trött så jag har helt enkelt inte orkat med det. William pratar mer och mer. Igår kom han med telefonen och sade mormor mormor.....Och idag så sade jag att snart ska jag ringa mormor och då hämtade han telefonen. Så frågade jag vem vi skulle ringa, då svarade han mormor....:-)

Idag sover William en sväng på dagen, men så är han väl inte helt i toppform heller. Vincnet och Henrik har åkt på magsjuka. Jag är lite illamående. Har bare merkt på William att han är trött.
Vincent stackars spyr upp allt han äter och dricker. Men han vill i alla fall ha något. Så jag ger honom lite att äta och dricka. bättre att han får spy upp det än att ha torrspya när det inte kommer något....Finns ju inget värre än det.
Får se hur han mår i morgon. Får väl åka till läkaren i morgon i så fall. Det kommer båda hållen på honom.....Tur blöjorna är så billiga;-)......

Annars så händer det inte mycket. Tar det lugnt, sköter om mina sjuka killar....
Fint väder är det nu. Ingen sol, men fint ändå. Hade varit kul om barnen varit bra så vi hade kunnat gå ut. Men men, det får heller vänta. Bara de blir friska snart.....Får väl pröva ut en dricka till Vincent som ska hjälpa mot magsjuka. Äppeljuice och Farris utan kolsyra......Ja, ja, det går väl över......

Nu har vi äntligen fått bokat tid för Vincents dop.....Han är ju inte döpt än då vi hade tänkt vänta till mina föräldrar flyttade upp hit. Men då åkte ju mamma in på sjukhuset och fick genomgå en bypass-operation. Och sen så har det varit så mycket. Men den 13.maj så är det hans tur att döpas:-) Bättre sent än aldrig sägs det ju:-) Vi ska döpa honom i den kyrkan där vi brukar vara på torsdagscaféet:-) Mysig kyrka. Samma kyrka som en av hans gudmödrar var konfirmant i:-). Det är 2 kusiner och en syssling till mig som ska vara fadder till honom. Aud, Hanne och Lena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...