06 mars 2012

Ingen huvudvärk.....:-)

Ja, idag är jag äntligen fri från min fruktansvärda huvudvärk som jag har haft i några dagar:-)......Idag har vi varit ute med barnen, de älskar ju att vara ute, dock var det lite kallt, men när vi smörjt in dem i ansiktet och klätt på dem så var de redo för att gå ut. Det blev inte så mycket pulkaåkning idag, men lite skottande med de nya spadarna som de fick från mina föräldrar:-).
Sen så var vi hemma hos mina föräldrar och åt middag. Stekt fisk. Barnen ville dock inte äta fisk idag, så hon värmde på lite köttbullar till dem. Vincent åt som bara den medans William inte var så hungrig.
Väl hemma så lekte och busade vi med barnen innan jag bytta på dem och gjorde dem färdiga för natten. Vincent gick upp i vardagsrummet och tittade på tv. William däremot sprang direkt in i sovrummet och fram till stereon som vi har i sovrummet. Spelar barnmusik där när de ska sova. Jag frågade om han ville höra musik och lägga sig i sängen och då svarade han JAAAA :-).
Så jag lade honom i sängen och tyst var det:-). Gick ner med Vincent vid 19:30 och då sov William redan.

I morgon blir det nog en sväng ut med barnen. Och på torsdag är det torsdagscafé igen. Har ju missat 2 gånger då vi har varit sjuka. Ska bli gott att komma sig dit igen.
Barnen är ju snoriga, men inte så farligt länger. Men det hör ju till förkylningstiderna.

Har varit underbart väder i ett par dagar nu med strålande sol och snötäckt backe:-) Dock lite kallt, men det överlever man ju med varma kläder och salva att smörja in barnen med för att förhindra frostskador......Ja, det låter värre än det är, men Vincent är lite känslig i hyn så han blir fort röd och torr när han blir kall i ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...