21 mars 2012

Bloggtorka...

Ja, nu har jag verkligen haft bloggtorka så jag har inte bloggat alls på nära en vecka.
Händer ju egentligen inte så mycket.....Jo, förrästen. Igår när jag hade lagt barnen på förmiddagen för sin vila så går jag upp i vardagsrummet och sätter mig i soffan för att titta på tv. Jag hör hur barnen håller på där nere och hur Vincent skrattar. Plötsligt så står William i vardagsrummet. Helt förvånad så tar jag honom i handen för att gå ner för att titta på hans säng för att se om han haft sönder den. Men den var lika hel. Så han har helt enkelt klättrat ur sin säng....Ett tydligt tecken på att det är dags för större säng:-). Ja ja, blir väl lagom att försöka skaffa det när barnen får tillbaka sitt rum igen.

Har varit några underbara dagar här uppe med snö och sol:-). Har varit ute mycket med barnen....Har även haft besök av en tjej som jag lärt känna genom torsdagscaféet. Hon har en lite kille på 1 år som heter Joakim. Hon skickade meddelande igår och kom hit. Gick in efter ett par timmar ute i solen. Prinsarna hinner ju knappt slå upp ögonen innan de tjatar om att gå ut. Men jag vägrar ju gå ut när klockan är 6 om morgonen. Då får de heller titta på någon film.

Var ju förrästen på 2.årskontroll idag. Fick höra att hans ordförståelse är väldigt bra. Att han känner igen vissa bokstaver och kan färger och skillnad på höger och vänster spelade ingen större roll då de inte behöver kunna det förrän de är fyra. Det hon hade var bekymrad över var att han inte kan prata så bra. Han vägrade ju säga några ord där inne. Men han pratar inte så mycket när vi är iväg. Så vi fick tid för att träffa en läkare i maj som ska kolla så han inte har vätska i mellangången. Men jag tror ju inte det. Tror bara att han är en som lär sig prata senare....Jag är inte orolig. Vet ju att alla är olika. Vissa lär sig senare än andra. Och jag vet ju att det kommer då han redan börjar säga fler och fler ord och har börjat upprepa det vi säger.
William är en stor kille med....96,5 cm lång och 17 kg.....Dags att byta ut bilstolen....:-)

I morgon är det torsdagscafé igen. Kul det. Henrik jobbar och jobbar och ska jobba eftermiddag i morgon. Har fortfarande inte hört något från dagis, men räknar med att det kommer besked snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...