29 februari 2012

Sjukstuga.....

Ja, kan ju inte påstå att jag tycker det är kul att vara sjuk när barnen är sjuka samtidigt......Influensan är ju skit. Barnen hade feber idag. De är inte så överdrivet snoriga, men de mår inte bra. Har sovit jättemycket idag. Och ändå så ville de lägga sig före 19:30. Hoppas då att de sover gott inatt och inte vaknar för tidigt i morgon bitti. Men de vaknar väl före 06:00 som de har gjort länge nu.
Men men, det är nu som det är.

Igår hade jag sådan fruktansvärt huvudvärk. Trodde ju det var bihålsinflammation. Det kändes som om huvudet skulle spricka. Men det var inte det. Jag åkte till läkaren och det visade sig vara ett vanligt förkylningsvirus. CRP var på 60 så det var ganska förhöjt, brukar ligga runt 8. Fick pencilin som jag skulle ta. Tog två igår som jag skulle och mådde jätteilla och spydde. Tog även i morse och spydde då med. Ringde läkarkontoret och berättade hur det låg till. Telefonisten skulle prata med en läkare så skulle de ringa mig. Har inte hört något så jag får väl ringa dem i morgon igen och höra. Tänker inte ta mer av de tabletterna. Hjälper ju inte mycket när man spyr upp dem.
Min mamma var hos läkaren idag, de tog EKG på henne och det var inte bra, så hon fick åka till lasarettet för att läggas in. Men hon trodde väl att hon får komma hem i morgon igen.

Mina föräldrar har varit väldigt pigga i några dagar nu. Min pappa har varit ute och skottat snö utan att bli andfådd:-). Han har lyft barnen och gått runt med dem lite vilket han aldrig hade orkat för bara 1 månad sedan:-).

Min lillebror bor hos oss än och han hjälper ju till med allt som ska göras och lite därtill:-). Idag har han varit ute och skottat på gårdsplan och det är hur bra som helst. Han är så duktig så.

Ja, Henrik har ju varit så duktig i några dagar, ja, trotts att han varit lite dålig så har han storstädat lägenheten när jag varit så dålig. Idag har jag varit bättre och han sämre än på länge med förkylning.

Nej, nu börjar ett program som jag ska titta på....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...