21 februari 2012

Rena sjukstugan....

Ja, det är det här hemma nu. Jag har ont i halsen, börjar bli snorig och känner mig febrig.....Barnen är jättesnuviga och hostar mycket. Henrik har förkylningen i kroppen, men han jobbar dock.
Har ju inte tid att bli sjuk när man har två små som också är sjuka och ska tas extra omhand då. Och de är båda mer mammiga när de är sjuka. Ja ja, de sover i alla fall nu.

Var på BVC med Vincent idag på 15 månaders kontroll. Vaccineringen hade jag ju helt glömt bort, men det gick ju fint. Magne körde mig och Vincent dit och sen så tog han med sig William hem till mina föräldrar. Sen så hämtade han upp oss på BVC när vi var färdiga där. Vincent var verkligen jätteduktig när han fick sprutan. Här sätter de den i armen. Han skrek bara när vi höll fast honom och av sticket, men slutade nästan direkt vi släppte honom.

Otroligt väder. Ena stunden snöar det som bara den, sen så är det uppehåll men grått, sen snöar det igen för att i nästa stund vara solsken....Men nu snöar det igen. Och inte lite heller. Har snöat i flera dagar nu....Undrar när det ska sluta. Måste nog räkna med några veckor till innan snön försvinner. Är ju jättefint med snön och perfekt för barnen att vara ute, men har ju inte lust att ta med dem ut när de är så snoriga....Fast det hade nog kanske varit bra ändå tror jag.

Hoppas vi blir friska snart.....Vill inte vara sjuk nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...