06 februari 2012

Grattis

Ja, ett stort grattis till Jamie och Alfred som fick en liten prins före Beräknad ankomst:-)......Undrar om det är pojkår i Lysekils Kommun i år. Tredje killen på ett par veckor nu:-)....

Ja ja. Lycka till allihopa:-).

Henrik ska jobba dag i morgon. 07:30 - 15:00. Sen så blir det väl en sväng till affären. Idag har det snöat och varit 15 minus här uppe....Kallt som bara den.
Rökte min sista sigg idag....Hoppas jag klarar mig från det nu då Henrik har gått över till snus. Är snart 7 timmar sedan. Än så är det inga problem. Men jag ska ju göra ett ärligt försök nu. Här kostar ett paket med 20 sigg nära 100 kronor. Så det är mycket pengar som bokstavligt talat går upp i rök. Håll tummarna för mig nu då:-) Jag vet ju att jag kommer må så mycket bättre och för att inte tala om barnen. De är ju så mycket viktigare än de förbannande siggen.....

Idag ringde jag och sade till min mamma att vi pratat om att flytta tillbaka till Sverige. Jag kan ju ärligt säga att jag känner mig mer svensk än norsk då jag har bott i över 20 år i Sverige. Jag längtar tillbaka till allt folket där. Och inte minst till Richard. Ja, det gör vi ju både jag och Henrik.
Min mamma blev inte glad när jag berättade det för henne. Men hon måste väl vänja sig vid tanken. Och det är ju inte så att vi flyttar i morgon precis....Men det är väl bättre jag säger till dem det nu än att vänta tills det närmar sig. Vi ska i alla fall vänta tills Henrik har genomgått en liten magoperation.
Så då blir det till att söka boende och jobb där nere sen. Måste ju nästan vänta och se om barnen kan få dagis först. Har ju tänkt på 3 olika i så fall. Ja, om vi nu flyttar till Lysekil alltså. Det blir i så fall Almens, Mariedal eller Trötens Förskola.....Får se vad som händer.

Sitter här och äter Hasselnötkärnor och det känns ju lite som om det sätter sig i halsen på mig då jag äter lite för mycket. Sen så blir det ju torrt med.

Skickade förrästen brev till kommunen angående lägenheten. Det är så mycket som måste fixas som vi har ringt och sagt till vaktmästaren om. Han har bara sagt att de ska ta det. Men det händer ju inget. Så jag har försökt ringa dem flera gånger, men inget svar. Så jag skickade i alla fall ett mail med de saker som måste fixas. Det finns även en lag som säger att om det inte blir ordnat så kan man ha krav på reducerad hyra. Kopierade den paragrafen och klistrade in den i mailet och skickade det till han som har hand om lägenheterna. Nu såg jag att han skickat vidare mailet till vaktmästaren. Han skrev bara att han ville att han skulle ta hand om det snarast.....Så nu får vi se om vi inte kan få täta fönster och dörrar. Om vi kan få en ringklocka och elementen i sovrummen kan bli utbytta. Om de kan kolla efter eventuella fuktskador....Ja, det är en hel lista med saker som måste förbättras.
Spännande att se om jag hör något snart....Annars så får jag väl gå vidare med det.

Nog om detta. Vill ha torsdag så vi kan få kommit oss på caféet så barnen får kommit sig ut lite. Visserligen är det inomhus, men det kommer sig ju hemifrån en sväng vilket det behöver starkt. De klättrar ju på väggen här hemma om de inte får göra något. Och jag kan ju inte sitta att leka med dem hela dagarna. Eller busa med dem hela dagarna. Vincent sover ju en liten sväng, men det gör ju inte William och då hinner jag ju inte göra så mycket. Vilket då resulterar i att de gör en massa saker som de inte får och på köpet får de en lite lätt irriterad mamma....Men men, det är ju inte deras fel att det inte finns något att göra om dagarna....

Usch, känns ju som ett riktigt klagoinlägg detta. Var ju inte alls meningen. Men ibland så måste man ju bara få skrivit av sig lite. Det hjälper i alla fall mig:-)

Återigen....Håll nu tummarna för att jag ska klara av att sluta röka nu:-). Har ju inga sigg hemma och Henrik jobbar dag, så tidigaste möjligheten för mig att få några är ju efter att han slutat jobbet klockan 15:00 och är hemma vid 15:30 och då har jag ju varit rökfri i 24 timmar.......Borde ju gå, måste gå....Mycket pengar att spara....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...