25 februari 2012

Grattis grattis!

Ja, grattis till Delmi och Josef till deras lilla dotter:-) Och samma dag som Kronprinsessan Viktoria och prins Daniel:-) Grattis till dem med.

Nya Svenska Prinsessan Estelle Silvia Ewa Mary Bernadotte.....Vet inte riktigt vad jag tycker om de namnen....Jo, visst är det väl fina namn. Men är ändå inga namn jag hade vald. Men var ju ingen som hade trott att det skulle bli det namnet. Lite kul att ingen hade gissat på Estelle:-)

Vet inte vad Delmi och Josefs lilla prinsessa ska heta.

Här är det fortfarande förkylt, men vi är dock på bättringsvägen:-) Går åt rätt håll:-). Underbart:-).
Har inte gjort så mycket då vi varit dåliga. Henrik har grejat massa. Dammsugit, tvättat väggar och skåp. Ja, hur mycket som helst.
Mina föräldrar har varit här när Henrik jobbat för att jag skulle kunna ta det lite lugnt. Gott det då barnen inte sovit hela nätterna, utan vaknat flera gånger och velat ligga mellan mig och Henrik. De har hostat, skrikit, slått och sparkat, knött...Och i tillägg till det så har de vaknat vid 5 varje morgon.

Ikväll fick de bada i sin balja, sen lade jag dem och de slocknade direkt. Inte ett enda klagomål när jag lade dem. Annars så brukar de ju skrika tills jag kommit upp för trappa då de inte ser mig länger, sen så är de tysta. Men inte i kväll. Verkar ju lovande. Men vi får se. Tror ju ändå inte att de sover hela natten eller länge i morgon. Men det återstår att se.

Tråkigt att vi skulle bli dåliga när det har varit så fint ute. Massa rolig snö och fint väder.....Och då måste man hålla sig inomhus. Har varit tillräckligt många dagar nu tycker jag. Hoppas de är ännu bättre i morgon så man kan gå ut en sväng. Ska i alla fall iväg vid 17-tiden och hämta lite kläder till William av en som har kläder i str 104-116 som hennes pojkar har växt ur:-) Kul.

Fick förrästen reda på det idag att man kan söka om gratis dagis till barnen i 1 år. Och vi kan tydligen söka så fort man får reda på vilket dagis barnen ska börja på:-). Kan ju vara jättebra då jag inte vet när jag får jobb. Och då kan man ju ha möjligheten att spara ihop lite pengar. Kanske slänga in lite mer pengar på lånet:-). Det enda man i så fall betalar är en matkostnad på 250 kronor per barn.
Kan lova att jag kommer lägga in en söknad om gratis dagisplats.......
Har räknat på vad det kommer kosta för att ha barnen på dagis. 3262 kr sammanlagt för båda två. Och det är mycket pengar att spara. Och vi sparar ju mycket pengar genom att vi får ärva mycket kläder:-) Gott det. De flesta kläder visas det ju inte på att de är använda:-). Ska bli kul att se vad det är för kläder vi får:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...