22 februari 2012

Dyr dag

Ja, idag har det gått pengar.....Först var Henrik hos tandläkaren och fick reda på att det blir rotfyllning och krona på det. Kommer kosta mellan 12 och 13 000 när det är färdigt.......Sen så var jag hos tandläkaren och fick operera bort en visdomstand....Ytterligare 3900 där. Fick ett stygn som ska tas nästa vecka, då kommer det dock endast kosta 250 kronor......Förstår gott att folk inte gärna går till tandläkaren i onödan här när det är så dyrt. Fast då är det ju privat tandläkare. Folktandvården är i första hand för de under 20 som har gratis och reducerad tandläkare. Ja ja, godt att slippa tandvärken i alla fall:-).
Tack mamma för lån av pengar till tandläkare. Du är bäst.

Barnen var hos mina föräldrar under tiden. Och de hade det hur bra som helst. Skulle äta middag där i eftermiddags när jag varit hos tandläkaren. Henrik och barnen åt där men jag fick ju inte äta på 2-3 timmar efter op. Så jag fick med mig en låda hem med mat till mig och min lillebror då han jobbade sent.
William ville inte åka hem trots att vi varit där hela dagen. Rörmokaren var här idag och greja och elektrikern var här. Blev dock inte färdig så jag gissar att de kommer tillbaka i morgon igen. ska sätta in en fläkt i ventilen på toaletten.

Förkyld och febrig. Jag och barnen är dåliga. Vincent har dock ingen feber. William äa varm men jag tog aldrig tempen på honom då jag inte tyckte han kändes allt för varm. Blir ingen torsdagscafé i morgon :-(. Tråkigt då barnen älskar att vara där. Men men, kommer ju fler gånger. Bättre vi får vara hemma och krya på oss.
Henrik har lite ont i halsen, men är inte snorig och har ingen feber.....

2 kommentarer:

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...