13 februari 2012

Bokstäverna A och O.....

Ja, de bokstäverna känner William igen och kan säga. Han hittar dem när man frågar om han kan se dem:-).

Dagen startade med lite mys i sängen med prinsarna:-).....William sov hela natten utan napp, men det funkade ju då han somnade i mitt knä igår kväll. Sen var det i alla fall blöjbyte och rena kläder, frukost och utgång:-) Tog lite tid på oss på morgon, man kan ju göra det när man går hemma med barnen:-). Sen så var vi ju som sagt ute en stund. Kul nu när Vincent kan gå och slipper sitta i pulkan hela tiden:-). Efter det så gick vi in och barnen fick lite mat i magen (Yoghurt med havregryn). Sen så lade jag dem och de somnade båda två:-). Höll själv på att somna. Men hade ju en del tvätt att ta hand om.
Väckte William efter nästan 2 timmars sömn, lite väl länge, men han behövde väl det. Och strax därefter så vaknade Vincent.
Blev en del lek och bus med barnen innan min lillebror kom från jobbet då tog han över busandet med barnen så jag kunde laga mat. De ska ju alltid vara med i köket när jag är där och ska göra något....Och Vincent har blivit så duktig på att starta spisen....Så man måste kolla till det så fort han varit i köket får man gå dit för att kolla så inte spisen är startad....Ja ja, det ska väl gå över någon gång.

Sen så blev det ytterligare bus med barnen efter maten. Eller ja, de underhöll sig fint själva genom att William flyttade undan alla stolar från matsalsbordet så de kunde springa runt stolarna och under bordet. De sprang runt och runt hur länge som helst och bara skrattade:-)....Till slut blev det dusch för barnen och Vincent somnade strax efter det. William var uppe en stund länger.....Otroligt vilken skillnad det är på att bara ha ett barn vaken mot att båda är vakna. Så otroligt mycket lugnare blir det. Och man får ju egentid med varje barn:-). Inte alls dumt:-).

Fick meddelande angående lägenheten.....De valde någon annan.....Men men, bara att leta vidare. Synd bara eftersom det var en sådan otroligt fin lägenhet. Men men, kanske lika bra eftersom det hade blivit mycket dyrare för oss.....

I morgon kommer mina föräldrar hit en sväng. Ska bli kul då de varit sjuka och vi inte träffats på ett tag nu. Kul för William och Vincent med:-) De älskar ju sina morföräldrar:-) Och mina föräldrar älskar sina barnbarn mycket:-).
Sen när min lillebror är färdig på jobbet så ska han ringa så jag kan klä på barnen så vi kan åka till affären och handla. Har så mycket för 10 kronor nu.....Handlade ju här om dagen, men när det är så billigt, så är det bara att åka och handla ytterligare. Lika bra att fylla upp matförrådet:-).
Vi har ju 3 stora kalla förråd i källaren där vi kan ställa en hel del varor. Kan ju även ställa vissa varor i förrådet på utsidan....
Ja, kan ju ställa vissa saker på balkongen med om det skulle behövas med....hehe

Och på onsdag eftermiddag/kväll så kommer Henrik hem. Ska bli gott att få hem honom igen. Vi är ju inte vana att vara från varandra så länge.....Men nu har jag ju sängen för mig själv....Nej, skoja bara. Ska bli gott att få hem honom igen. Saknar honom när han är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...