14 februari 2012

Alla Hjärtans Dag...

Dag har varit lugn och mysig. Lek och bus med barnen. Mina föräldrar var här, det var kul och trevligt eftersom de inte varit här sedan nyår. De har varit sjuka, vi har varit hos dem ett par gånger. Men när de varit så förkylda så har de inte velat smitta barnen. Det är ju omtänksamt. Fast tråkigt att inte se dem när de nu ändå bor så nära. Men men, nu är de bättre i alla fall och snart kan de ju passa barnen under några kortare stunder.
Vi har ju inte haft barnvakter till barnen längre än ett par timmar. Har inte sovit från barnen någon gång. Även om det hade varit gott att få sova länge någon dag, men samtidigt så känns det ju som det hade blivit lite jobbigt. Vet inte om jag kunnat somna när man vet att barnen inte ligger i sina sänger här hemma.....Vet ju att de hade haft det bra och känns som det hade funkat fint ändå. Men det är ju bara något som jag och Henrik känner likadant om. Vi vet ju att det kan vara bra för barnen att sova borta någon gång, men känns jobbigt för oss:-).

Henrik kommer hem vid 14 tiden i morgon. Ska bli gott att få hem honom:-). Har saknat honom. Är tomt utan honom. Fast barnen får ju dagarna att gå fort. De tar ju mycket tid och kräver mycket uppmärksamhet. William kan ju sitta lugnt och titta på en film, men Vincent är lite för liten för att sitta still än. Han vill gärna vara med i köket när jag grejar där.

William var "rolig" vid middagen idag. Han ville inte äta. Han bara skrek, jag lät han bara sitta i sin stol och skrika medan jag hjälpte Vincent. När väl Vincent var färdig så satte jag mig bredvid William och försökte skoja lite med honom och fick honom till slut att äta lite. Och det funkade:-).

De dricker ur glas med sugrör nu, båda två. Och William dricker så mycket vatten. Han älskar banan numer. Kanske ger honom för mycket. Hur mycket banan är för mycket för en två-åring?
Jag vet inte, får nog fråga det den 21:e februari när vi nu ska till BVC med Vincent.

Har fortfarande inte fått tid för 2-års kontroll för William, måste fråga det när vi ska med Vincent. Det har ju en hel del att göra, många barn som ska på kontroll, men de hade ju 2 års kontroll i januari för de som var födda i oktober.

Hade tänkt ta ett par fina kort på barnen i morse, de var så söta när de satt i soffan och tittade på film. Men när jag tog fram kameran så gick det inte. Kollade efter minneskortet och det var inte i kameran.....Kollade min dator, det var inte där heller. Sen så kollade jag Henriks dator....Och ja, där satt det.....Så det blev inte några kort i morse:-(. Ja, man har ju väldigt mycket kort på barnen, men man kan aldrig få för mycket av den varan:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...