16 januari 2012

Vagnpåse

Ja, idag var jag och hämtade en vagnpåse. Inte ny, men jag fick den ju så då gör det ju inget:-). Det går dessutom att plocka av överdraget och tvätta det i maskin, så det ska göras innan den används. Det är en av modellen som kan ändra storlek då man knyter den. Perfekt. Ska se om man kan få tag i en till. Bra att ha två:-). Tror vi får sluta helt med dagsvila för William då han inte lägger sig före 21 om kvällen. Inte bra. Visst är det mys att få egentid med honom om kvällen och mys i soffan. Men han behöver ju sova. Och det kan ju vara bra att ha lite vuxentid om kvällen när barnen somnat. blir inte så mycket av den varan när han är uppe sent.

Idag har jag varit iväg och hjälpt Magne i huset. Sen drog vi hem och lagade mat, sen så åkte Henrik med till huset för att få tömt det sista. Sen så ska de lämna nyckeln. De har inte kommit hem än. Så det blir sent. Tänker på Odd som ska upp vid 5-tiden i morgon bitti då han ska jobba. Men men, de blir ju färdiga ikväll för då ska nyckeln lämnas bort.

Magne ska jobba dag i morgon, så Henrik ska köra mamma till läkaren. På onsdag ska jag jobba. Hoppas jag får skattekortet innan dess, får ju lönen utbetalt den 20. januari. Och har jag inte det så drar de ju så mycket skatt. Och det vill jag ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...