21 januari 2012

Solen

Ja, idag såg jag ju solen för första gången detta året:-). Den har ju varit borta ett tag nu, så det kan jag lova att det var underbart att se den igen:-). Fast mindre roligt var det ju när den sken in i bilen og var väldigt låg. Men det gör inte något alls:-). Fick känslan av att våren är på väg, trots att det kommer dröja ett bra tag till innan våren är här. Men dagarna blir ljusare och längre:-). Underbart:-).

Synd att det är så halt ute bara. Kan ju inte vara ute med barnen. Man kan ju knappt stå på fötterna ju.

Var på amcar-klubben här idag. De hade en liten tillställning med våfflor, korv och massa bilar. Kul. Barnen satt inte still mycket, men det kom en familj till med en dotter i Williams ålder och en liten kille på snart 5 månader. Hon hade ju med sig lite leksaker som W och V fick låna. Det var snällt. Jag har ju en bra tendens att alltid glömma leksaker till barnen. Jag sade till henne det att man egentligen borde packa en liten väska med leksaker som man tar med sig när man ska iväg....Ja ja, inte lätt att komma ihåg allt. Är ju så noga att se till att vi har med oss blöjor, ombyten och deras koppar......


Norrskenet som de hade lovat ser vi inte så mycket till. Det skulle vara värsta norrskensnatten inatt. Så ett litet grönt norrsken som ändrar formation. Men det är också allt. Hoppas få möjligheten att se mer länger fram.

Får se vad som händer i morgon, har inga planer. Nu åkte Henrik precis bort till amcar-klubben. Det är fest där med live musik. Min lillebror och en annan ska spela.

På måndag blir det i alla fall jobb för min del. Eller ja, först ska jag jobba 08:30 - 15:30, så kommer Henrik och hämtar mig och sen så åker han direkt till jobbet och ska jobba till 22. Han skulle egentligen börja klockan 15:00, men han får komma lite senare och sluta lite senare då istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...