04 januari 2012

Onsdag den 4 januari 2012....

Ja, vad ska man säga om dagen idag. Har varit en ganska lugn dag egentligen.....Henrik sov länge då han kom hem vid 20 över 8 i morse och därför inte lade sig före då. Jag var uppe med barnen och gav dem frukost vid 05:30. Första gången. Lade dem igen vid 06:30, passade då på att sova själv då jag var så trött. Vaknade när Henrik kom hem och barnen vaknade då. Då var det dags för frukost nummer 2. Gjorde risplättar....Jag tyckte inte det var något speciellt, men barnen älskade det och åt hur mycket som helst:-). Så jag kommer nog göra det fler gånger bara därför:-). De har sovit en stund på eftermiddagen med då de var så trötta, vilket då resulterade en sen kväll. Men men, nu sover de sött i sina sängar i alla fall:-).
Till middag blev det hemmagjort potatismos med stekt korv. Lätt men ändå god mat:-). Har kommit på att barnen inte tycker om köpmat, som färdig pytt i panna....Men gör jag den däremot själv så älskar de det och då är det ju MMMMMM som gäller:-). De är för goa våra små prinsar:-)....

I morgon börjar torsdagscaféet igen:-). Ska bli kul att komma igång med det, märker ju på barnen att de är rastlösa av att bara vara hemma. Brukar ju ta med dem utanför för att åka pulka, men det blir ju inte det samma. De är ju i behov av att få leka med andra barn. Så det ska bli gott när de nu får börjat på dagis. Är ju garanterat att de får plats för start i augusti, men de skulle ju behöva komma igång tidigare.

Drömde förrästen inatt att vi hade fått plats för ett av barnen från den 28 februari. Och det var så verkligt. Får se vad som händer.....Har inte fått något svar än.

Idag har jag även varit iväg i affärren med mina föräldrar och min lillebror. Mamma ville köpa en top till mig....Kom hem med 2 då det var rea. De påminner mer om skjortor, men fina det var de och jag gillade dem direkt:-). Mina föräldrar fick köpt sig vinterskor.....Barnen är inte vana att jag är borta så de hade skrikit efter mig hela tiden. Mina småtroll:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...