20 januari 2012

I förmiddags lade jag barnen. Men de vägrade sova, så jag ringde min mamma och frågade om hon ville ha lite sällskap när Henrik körde min pappa till läkaren. Det ville hon. Tog med oss barnen dit. De käkade ett par smörgåsar med baconsallad på:-). Sen så lade jag Vincent på soffan då vi inte har några sängar där till dem än. Men han ville inte sova. William lade sig på den andra soffan och rävsov :-).....Han har börjat med det, bara blundar och snarkar...hehe. De sov inget på hela förmiddagen, men de sov ungefär i 15 minuter när vi åkte hem. William ska ju helst inte sova under dagtid nu, men Vincent behöver ju fortfarande det. Men det funkade ganska fint att hålla honom vaken:-). Så före 19:00 sov de efter att Henrik lade sig med dem och sjöng:-)

Han satt och ritade och plötsligt tittar jag på golvet och där hade han ritat på golvet....bara att leta fram ett suddgummi och sudda bort för att sedan ta fram dammsugaren och dammsuga. Ja ja, det blir ju lite sådant med.....

Jo, William har plötsligt fått för sig att han ska dricka ur vanligt glas nu:-). Så nu åker pipkopparna från honom :-). Han är ju stor nu så det är ju på tiden.

Min storebror har en Dolce Gusto Kaffemaskin som han har här under tiden de bor här. Han har ChaiLatte till den. Henrik tog sig ett glas igår. Lät Vincent smaka, han ville bara ha mer och blev ju nästan sur när det var slut:-). Jag tog ett glas med varm choklad och då ville han inte ha det. Ska vara kaffe eller te...hehe....Roliga är de.

Har åkt på UVI igen....:-( Inte roligt alls. Måste bara få lämnat ett urinprov till läkaren så jag får penicilin......Hjälper ju inte att ringa och säga att jag har det. De måste ju ha provet med.....

I morgon är det bilträff på amcar-klubben från 11-14. Kanske blir en sväng dit. Är fest där på kvällen så då åker väl kanske Henrik dit en sväng. Jag blir hemma med barnen. Gott att komma ut med dem.

Nu är solen tillbaka. Såg den skina i fjällen idag:-) Underbart. Dock är det ju inte ljust så länge under dagarna. Men nu ljusnar det vid 09:30 och är mörkt igen vid 15:00....Men man merker att det går mot ljusare tider. Fast det har varit lite kallt idag. Men det skulle ju bli det.

Fick min första lön idag:-) Ganska bra då jag trots allt har valt att betala 36% i skatt:-).

Tittar nu på ett program som heter Hjelp! Han pusser opp....Ganska kul då kvinnan inte får vara med att ta några beslut alls....De får 100 000 kronor till att renovera för:-). Kan ju säga att jag inte hade haft några problem alls med att låta Henrik renovera utan mig då vi har ganska lik smak när det gäller inredning och färg och annat:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...