03 januari 2012

Førsta natten sjælv

Ja, det ær det idag. Henrik blev inringd. Efter att ha sovit dåligt i natt och jobbat tidigt så blir det nog sængen før honom nær han kommer hem i morgon bitti. Det ær ju vaken natt på jobbet. Men de fick inte tag i någon annan som kunde jobba.

Idag har jag varit ute med barnen. Vi var ute i en timme, men nær William tog av sig møssan så tyckte jag att det var dags att gå in. Ær ju snø och kallt ute och det blåste ju lite, så vill ju inte att han ska vara ute utan møssa....Han har ju haft øroninflammation en gång och det ræcker gott. Vill ju inte att han ska få det en gång till. Men de hade det roligt ute.
Pratade med en granne som bor i huset på andra sidan vægen. Hon verkar jættetrevlig. Hon har 2 barn på 3 och 5 år. Hon berættade att de som bor vægg i vægg med henne har tvillingar på 1 år:-). Vi bestæmde att hon ska komma och sæga till næsta gång de ær ute ifall vi vill vara med:-). Kul att læra kænna lite nytt folk med småbarn som man kan umgås med:-).

Var ju tænkt att jag skulle åka med min mamma till ett køpcenter hær i nærheten och køpa mig en ny topp. Men det blir inte mycket med det. Får ta det en annan dag. Kunde ju tagit barnen i vagnen och gått dit, men det ær ju så halt, så det ær ju inte så kæckt med alla backar.

Tittar på Ops! Jag ær gravid....En som inte visste att hon var gravid åkte in med buksmærtor och høgt blodtryck....Hon fick tvillingar....Fattar ju fortfarande inte hur man inte kan veta att man ær gravid, men det beror ju helt på hur bebisen ligger. Men nær man væntar tvillingar?....Ja, mycket kan det vara.

Har en liten som inte riktigt vill sova. Skulle ju helst se att han sov gott. Kan ju inte ha honom i sængen med mig eftersom den står mitt på golvet och han lætt kan trilla ur....Måste væl bara vænta till han somnar innan jag går och lægger mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...