30 december 2011

Gott nytt år

Ja, i morgon smæller det....Ja bokstavligt talat.....Det ær ju nyårsafton:-). Tænk att ænnu ett år ær øver. Då ska man læra sig skriva 2012 istællet.

Har ju hænt mycket under året som gått. Vi har flyttat øver 180 mil. Till nord-Norge. Har søkt in barnen på dagis, men væntar fortfarande besked på nær de kommer in. Vincent har børjat gå.
Henrik jobbar. Jag går hemma med barnen.
Mina førældrar har flyttat hit upp med. Mamma har genomgått en bypassoperation. Har gått på torsdagscafe med barnen, de ælskar det....Vill dit varje gång vi kør førbi kyrkan dær.
Men det startar ju igen den 5 januari.
Henrik har søkt jobb.....

Ja, mycket har hænt....Finns ju att læsa i min blogg. Men kommer skriva mer utførande længer fram. Orkar inte nu....


I morgon blir det att tillaga min førsta kalkon genom tiderna.....Det ær ju hur gott som helst med kalkon, och ska vi ha det så får jag væl tillaga det:-). Pappa har ju aldrig smakat kalkon, så jag hoppas det blir bra. Har lagat fromagekaka idag....Den ær så god. Ungarna ælskar den och den ær ju egentligen lætt att laga. Gelen stelnar ju ganska fort nu nær det ær så kallt ute:-). Inte dumt. Vi ska ju æta middag vid 17-18 tiden och tar kaka senare på kvællen. Mamma ska køpa med chips och godis. Kan nog bli ett bra nyårsfirande. Lugnt och stilla:-). Precis som det ska vara nær man har små barn. De har ju lovat fint væder och det kan vi ju behøva om vi ska se några raketer.....Och med den utsikten vi har så ær det ju ænnu bættre.

Ja ja, mina vænner......Tror inte det blir något bloggande i morgon då jag har en del saker som ska gøras. Stædas, tvættas, laga mat.....Ja ja, mycket blir det, men det går ju fort nær man først børjar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...