20 december 2011

Chokladdoppad marsipan!

Ja, det har jag fixat idag samt tvättat ett par maskiner med tvätt. Helt otroligt vad mycket tvätt det blir......

Tur att blöjorna är så billiga i Norge, säger jag bara. Speciellt när man har två små blöjbarn som inte är helt goda i magen.
Är man medlem på COOP så får man ju 10 kronor rabatt på varje blöjpaket man köper:-). Och COOP´s egna blöjor kostar 29,90 utan medlemskortet och 19,90 med kortet:-). Och de funkar ju faktiskt lika bra som Liberos blöjor och bättre än Pampers:-). Och det är 44 blöjor i varje paket, så det blir inte mycket per styck. Synd bara att de inte har i Vincents storlek, då hade vi ju köpt till dem med där. Men andra blöjor är ju inte så allt för dyra heller. Libero kostar 39,90, är ju visserligen de små paketen, men det blir ju ändå billigare än i Sverige. Och med 10 kronor rabatt så blir det ju väldigt billigt:-).

Annars så har det inte varit så mycket idag förutom att barnen har varit övertrötta hela eftermiddagen.....Mindre kul när man är ensam hemma då Henrik jobbar....Lyckades i alla fall hålla dem vakna till 19:00 innan jag lade dem:-). Så nu hoppas jag ju att de sover gott hela natten. William har inte velat sova på dagen och Vincent har ju bara sovit 1 gång.

I morgon har de lovat snöblandat regn, mindre roligt. Men min lillebror och en kompis kommer med ett matsalsbord som vi ska få av mina bröder då de inte får plats med det när de flyttar. Och eftersom vi ska vara här hos oss på julafton och nyårsafton så behövs det ju.

Igår var en syssling till mig här och lämnade julklappar till barnen och då vi inte ännu har fått köpt något till hennes barn, så bestämde vi att vi ska ha en liten egen julafton med klappar när barnen kommer til henne igen dagen före nyårsafton. Kan ju bli trevligt och det blir säkert populärt av barnen:-).

Henrik ska jobba dag i morgon, så vi får se vad som händer efter det. Har en del tvätt som ska tvättas. Får se vad jag hinner med när han jobbar. Kan ju inte lämna barnen uppe själv medan jag är nere och tvättar.......

Kanske skulle se om jag får gjort köttbullarna i morgon som vi ska ha på julafton, eller jo jag väntar till fredag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...