15 november 2011

Idag åkte vi och köpte en pulka till. Vincent får ta över Williams gamla. Han är för stor för den. Fick även köpt reklexvästar till barnen. Så nu ska vi bara köpa till mig och Henrik med.

Vi har pratat lite om att söka barnen in på dagis till nästa år. Lägger kanske in söknad denna vecka. Får se om de kanske kan få börja före augusti nästa år. Är ju mys att gå hemma med dem, men de har behov av att få kommit sig på dagis och få leka med andra barn. Vi är ju på torsdagscafé men det är ju bara 1 dag i veckan. Varken William eller Vincent är så beroende av mig och Henrik nu så de klarar nog av det hur bra som helst att börja på dagis. Får se hur det blir. Då kan jag ju börja jobba med. Visserligen får jag ju betalt för att gå hemma med barnen. Men jag har ju, precis som barnen och Henrik behov av att komma mig ut och träffa andra. Tänkte jag skulle söka dagjobb så jag kan vara hemma på kvällarna med barnen i de fall då Henrik jobbar kväll.
Har redan börjat fundera på vilket dagis vi vill ha dem i. Favoriten är det största kommunala dagiset här i stan. Det har 150 platser där. Men det öppnade förra året. Så det är ju helt nytt. De har olika aktivitetsrum där med vattenlek och musik bland annat:-)

Vi har varit där med barnen och lekt en helg och det är helt underbart för våra små killar. Hur mycket som helst att göra där:-). En syssling till mig har sin yngste son där och hon är jättenöjd. Så det kan nog bli bra:-)

Nej, nu ska jag skicka in en födelsedagshälsning till tidningen eftersom William har fyllt och Vincent fyller på lördag:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...