12 oktober 2011

Hästar på vift....

I kväll när jag hade hämtat pyjamasar och blöjor till barnen så tittade jag ut genom fönstret som jag brukar göra. Då ser jag ett gäng med hästar som springer lös nere på vägen. Det var 13 hästar som smitit från en och samma gård. Men de är i alla fall infångade och på plats. Ägaren hade hittat dem nere i centrum och då var de tydligen på väg hem igen......Kände väl bara för att ta sig en vända. Tre bilar blev skadade. En häst blev allvarligt skadad medan några andra hästar hade lite småskador. Inga personskador.

Tidigare idag har vi fått grejat en del i lägenheten:-) Hade med oss barnen dit och de sprang runt där, verkar som de kommer trivas där. Och det är ju bra. Det kommer bli mysigt. Fick köpt kyl/frys idag. De körde hem den och bar in den, så det enda vi måste göra är att sätta i sladden i morgon och ställa den på plats. Det var utställningsexemplaret. Men om vi inte hade tagit den och de hade beställt så hade vi inte fått den före den 26:e. Lite länge och vänta tycker jag eftersom vi får låna släp på lördag och ska köra dit soffa och sängar.
Men tror det kommer bli mys där.

I morgon blir det ju att få kört dit lite småsaker till, men vi får ju absolut inte glömma torsdagscaféet. Missade det ju förra veckan då Vincent hade haft hög feber några dagar tidigare och hade utslag efter 4:e barnsjukan. Onödigt att smitta andra. Ska bli kul. Kanske mina föräldra åker med dit:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...