05 september 2011

Trött liten kille....

Ja, William var så trött så han somnade på soffan för 10 minuter sedan. Lite sent att sova på dagen, men men, vad ska man göra när han inte vill somna tidigare och det inte går att hålla honom vaken längre.... Vincent har sovit några timmar nu, så det är snart dags att gå och väcka honom. Håller på att leta efter egen bostad nu, för huset som mina bröde hyr som vi bor i, ska säljas. Vet inte riktigt när det ska säljas, men det är lika bra att hålla ögon och öron öppna så man hittar något innan de säljer. Snart dags också för att köpa juniorsäng till William med. Pratade med min mamma i telefon och hon sade att när de flyttat upp så kan de ju ha barnen ett par dagar i veckan så jag eventuellt kan jobba då. Har ju hittat ett jobb på dagis, visserligen bara 1 dag i veckan, men det är ju en början. Det är på privat förskola:-) Har redan pratat med chefen där och hon vill jättegärna att jag ska börja jobba där:-) Och även så Vincent vänjer sig vid andra, för han har blivit väldigt mammig. Och då menar jag verkligen mammig. Så fort han ser mig så skriker han, och så fort jag går ur rummet för att greja så skriker han. Även om det är andra i rummet. Så det är nog ingen dum sak. Idag är det det grått och trist och lite regn. Har inte varit ute med barnen heller. Finns ju ingen lekplats här i stan. Tråkigt. Den i Lysekil var ju inte så stor, men det var en lekplats som passade alla åldrar. Man kan ju självklart gå till dagisen och leka, men det får man ju göra på helgerna i så fall. På måndag om en vecka börjar Babysången:-) Har ringt och anmält oss dit:-) Ska bli kul att komma igång och träffa lite folk. Kanske kan träffa föräldrar som har barn i samma ålder som mina två. Så kanske man kan börja umgås lite med dem. Annars så sitter jag för det mesta inomhus på dagarn. Och ska vi gå ut, så måste William antingen sitta i kärran eller så måste han ha sele på sig. Känns inte så kul, men vad gör man inte när man vet att han gärna smiter iväg. Och det är mycket trafik här. Ja ja, det blir nog bra till slut. Saknar Lysekil lite och speciellt då föräldragruppen för William. Vi hade ju så bra kontakt och umgicks ganska mycket trots att nästan alla jobbade. Och nu ska ju även 2 till ha barn nummer 2 och båda i november. De hamnar säkert i samma föräldragrupp igen:-) Lite roligt:-) Har varit på NAV som är en samling av arbetsförmedlingen och försäkringskassan. Har lämnat in söknad om Vårdnadsbidrag och barnbidrag. Så får vi se när det kommer igång. De har ju pratat om att ta bort Kontantstötten (Vårdnadsbidraget) för 2-årinigar och höja den för 1-åringar. Får se hur det blir med det. Nu är den ju på 3303 kr/barn. Skaplig peng. Ungefär vad det kostar att ha barnen på dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...