07 september 2011

Natten

Natten i natt var inget roligt alls. Barnen vaknade flera gånger, så det blev inte många timmar sömn på mamma och pappa.
Idag trotsade jag och barnen vädret och gick ut trots att det regnade. Jag utan regnkläder och William i lite för små regnkläder. Måste få köpt nya till honom. Men de han har är ju bara lite korta i armarna, inget merkvärdigt men ändå. Jag vet ju om det...Vincent låg nedbäddad i vagnen och somnade under promenaden. William gick jättelångt, nästan hela rundan, och den tar 20 minuter om William sitter i vagnen, men han skulle ju gå. Han är så duktig på att gå:-) Går ju nästan hela vägen från stan och hem och det är nästan enbart uppför. 3 km med.

När vi kom hem så var vi ute en stund, sammanlagt med promenaden så var vi ute 1,5 timme:-) Finns ju inte så mycket att göra här, och i och med att tomten lutar så kan man ju inte sätta honom på trehjulingen utan uppsyn, hela tiden, då det är trappor med.Men han mös och hade kul. Vincent vaknade när vi kom hem och jag satte upp honom i vagnen och han satt där och skrattade åt William som höll på:-) Ska bli så kul när han kan vara med lite mer. Har ju gummistövlar til honom och regnkläderna som är för små för William kan ju Vincent använda trots att de är lite stora än. Så kan man ju sätta honom bredvid William i jorden. Det tror jag de hade gillat båda två:-) Har ju regnkläder till William som passar, men de är fodrade och lite för varma än. Idag har det ju nästan varit 20 grader ute, fast det har blåst och regnat.

Hoppas de sover bättre inatt. Hoppas hoppas. Men man vet ju aldrig. De vaknar ju tidigt om morgonen. Det blir nog bättre när det är mörkt längre om morgonen.

På fredag åker Odd (lillebror) ner till Skien för att hämta upp mina föräldrar som ska flytta hit. De har ju köpt sig en underbart fin lägenhet, de har visserligen inte sett den, det var jag och Odd som gjorde det. Så de är ganska nyfikna på den kan jag lova:-) Blir väl att jag får gå och hämta nyckeln hos mäklaren den 15:e.

Blir nog säkert utgång i morgon med för mig och barnen. Är ju viktigt att de får vara ute. Man får ju försöka hitta på något. Måste få köpt regnkläder och gummistövlar till mig med. Blir ju mycket roligare då, då kan jag ju göra lite mer med barnen, sitta ner trots att det är blött ochta lite längre promenader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...