27 september 2011

Idag var mäklaren här med en fotograf för att ta kort på huset här eftersom det ska säljas. Vi städade så gott det gick eftersom det står lådor lite här och lite där som vi ska ha med oss när vi flyttar. Men vi fick nu ändå löst det bra ändå:-) Så i morgon eller på torsdag lägger de ut huset till försäljning. Spännande att se hur bilderna blir.

Tittar just nu på Jag visste inte att jag var gravid. Helt otroligt att inte veta att man är gravid. Men det är klart att om bebisen ligger så till så man inte känner det. Men man borde ju ändå känna av rörelser och sparkar.

I morgon ska jag ringa till kommunen angående lägenheten och prata lite om var pengarna ska betalas in, när vi kan skriva kontrakt och när vi kan få nyckeln. Jag ska ju betala in på fredag, undrar om vi kan få nyckeln redan då eller om vi måste vänta till de ser att pengarna kommit in. Jag riktigt längtar nu. Och det är jag ju inte ensam om att göra:-) Det ska bli så kul att kunna inreda lägenheten som man vill ha det och få inrett ett mysigt pojkrum till William och Vincent:-) Och jag hoppas ju då att de sover bättre om nätterna. Men det tror jag nog att de gör. Har ju inte brytt mig om att göra så mycket i rummet här eftersom vi ändå inte hade tänkt bo här så länge och att huset ska säljas. Men den lägenheten vi fått av kommunen kan vi ju bo i i hela 5 år innan vi måste hitta eget. Och när vi vet att vi ändå har 5 år på oss så kan vi ju kanske hinna spara ihop lite så vi kanske kan få lån och få köpt eget. Ja ja, den tiden kommer väl får jag hoppas.
Kan ju i alla fall säga med säkerhet att hade det varit i Sverige så hade det aldrig funkat. Dels så hade jag ju inte kunnat gå hemma med barnen så länge som jag kan här till den betalningen jag får. Och bara det att veta att pengarna är pensjonsgrundande med, vilket ju innebär att jag får bonus till pensjonen:-)

Jag längtar ju till jul nu. Är ju knappt 3 månader kvar nu och vi vet ju att barnen ska fira sina födelsedagar där och fira jul där i nya lägenheten:-) Spännande:-) Tiden går inte fort nog fast det bara är ett par dagar kvar till pengarna kommer och vi får betalat in depositum och en hyra.....:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...