19 juli 2011

Till helgen åker vi iväg för att hälsa på en gammal kusin till min pappa. Hon är 93 år gammal, men bor själv hemma i sitt barndomshem där hon klarar sig utan problem. Ska bli kul att träffa henne igen och låta henne träffa William och Vincent:-) Vi åker på fredag och på lördag förmiddag ska vi träffa en kusin till mig och hennes man och 2 döttrar, ska bli så roligt:-) De har ju inte heller träffat barnen. Har ju inte träffat dem på 2 år.
Gott att komma bort lite. Vi ska låna ett hus av några. Tackar för det. Det är inte alla som lånar ut sitt hus när de åker bort. Men när min lillebror ringde dem och frågade om de skulle vara hemma och om vi kunde komma och hälsa på och övernatta hos dem så sade de att vi ska inte vara hemma, men ni är välkomna att låna huset. Så vi ska hämta nyckeln hos några andra.....:-)
Det är ju det som är det underbara med nord-Norge......Här kan man komma förbi utan att höra av sig i förväg. Kaffet är nästan alltid igång och som oftast så finns det kakor, annars så rör de ihop lite våffelsmet och steker våfflor:-)

Kom på att det är länge sen jag lade in bilder i min blogg, så här kommer 3 på barnen....

William myser med lite äpple i soffan medan han tittar på tv:-)


Vincent är vaken 01:05 och så här charmig är han när han vaknar om natten:-)


Från 17.maj (Norges nationaldag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...