14 mars 2011

Tittar på tv!

Ja, ikväll är en riktig tv-kväll.
Just nu tittar jag på Vi Ska Få Barn.
Sen är det Familjen Annorlunda. Tydligen sista avsnittet:-(
Sen så är det En Unge i Minuten. Tänk vad man går genom som kvinna och som mamma när man trycker fram bebisen. Ont gör det, för vissa tar det bara för lång tid, och för vissa (inkl. mig) går det hur fort som helst. Men ont gör det ju i vilket fall som helst. Och ändå utsätter man sig för det flera gånger. Inte så konstigt kanske eftersom resultatet är det bästa man kan uppleva.

Är så hemskt att tänka på dem som inte kan få barn som skulle bli hur underbara föräldrar som helst. Jag vet hur det känns att gå och vänta och vänta och längta ihjäl sig efter ett eget litet barn. Vi väntade i över 5 år på William och direkt efter honom så kom ju Vincent. Bara 12,5 månader mellan dem.
Sen så har man de som skaffar barn hur lätt som helst som absolut inte skulle haft några barn eftersom de knappt kan ta hand om sig själva. Och de som struntar fullständigt i barnen. Usch, säger jag bara.
Tänker på de som måste adoptera och vilka utbildningar och undersökningar det är för dem att gå genom. Jag tycker att alla, och då menar jag absolut alla, som skriver in sig på Mödravården när man är gravid, ska genomgå en föräldrautbildning. Visst är vi många som inte behöver det alls, men det finns också många som skulle behöva det stödet, många som är ensamma och inte har någon att fråga om råd.

Nej, nog om det.
Nu börjar snart Familjen Annorlunda....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...