31 mars 2011

Siste mars!

Ja, idag är det siste mars och ytterligare 1 dag närmare flytten:-) Idag har det varit regn hela dagen, inte alls kul, så när klockan blev närmare 18 så tog jag med mig William ner till tappen en sväng bara för att han skulle komma sig ut en sväng. Behöver ju ut varje dag, och det behöver ju en annan med.

I måndags var vi uppe på BVC med lille Vincent för vanlig vikt och längd kontroll. 6840 gram och 65 cm lång....När William var 4 månader så vägde han 8895 gram och var 67 cm lång. Så Vincent är något mindre....

Annars så var vi i Trollhättan i går. Var tvungen att åka till Skatteverket där för att skaffa ID-kort, måste åka dit eftersom jag är norsk medborgare och mitt leg var så gammalt...Henrik var tvungen att legitimera mig. Ja ja, men nu är det gjort, så nu är det bara att invänta ett papper från dem som säger att jag kan komma och hämta ID-kortet. På skatteverkets ID-kort står ju även hur lång man är...Och jag är 161 cm, trodde jag var 163cm, så jag har väl krympt...Ja ja, så kan det vara med det.

Sitter nu och tittar på Kalla Fakta. Det handlar om en pedofil som kommit undan straff flera gånger. Det bästa var ju när de satte en biljett i handen på honom och sade till honom att själv ta sig till en annan anstalt...Smart...Paus...NOT. Är detta det välfärdssamhälle man lever i? Det är ju så man blir förbannad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...