24 mars 2011

Sexlingar i familjen!

Ja, det tittar vi på nu.....Otroligt att vissa klarar av det. Man har ju inte haft något val om man fått så många på en gång. Tänk bara att ha 6 stycken 2-åringar som springer runt och öppnar skåpsdörrar och klättrar och är högt och lågt som man ska springa efter. Eller när de är spädbarn som ska tas omhand, alla är hungriga på nästan samma gång.....Men tänk vilket rikt liv man har. Vad roligt man kan ha. Många glada stunder.

Nu är det Lyxfällan, otroligt vilken ekonomi vissa har, vilka otroliga skulder....Man kan ju undra hur de gör för att hamna där de är när man ser till deras inkomst. Det är ju inte direkt några låginkomsttagare som är med.

Ja ja, var en sväng på stan i eftermiddags. Det var härligt väder och vi hade några små ärenden som vi var tvungen att göra. Gott att komma sig ut en sväng, det blåste ju inte så farligt och var ganska så varmt. Härligt vårväder:-) Jag skulle lämna in pappren om nytt id-kort. Men då säger de att det jag har är för gammalt, det är ju gammalt, det vet jag ju, men de kan inte ge mig ett nytt där eftersom jag inte känner någon personligen på banken. Så jag måste ringa polisen i Uddevalla i morgon och höra om jag kan få fixa något där, annars så skulle det kanske funka på skattekontoret i Trollhättan eller Göteborg.....Att det ska vara så himla svårt att fixa det när man är norsk medborgare. Jag måste ju ha ett nytt id-kort när vi ska flytta, måste ju kunna identifiera mig när vi ska flyga, och det måste ju vara giltigt.....
Och nu börjar det bli bråttom. Är ju bara knappt 2 månader kvar nu tills flytten:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...