02 mars 2011

Ingen rolig natt....

Jo, kvällen började ju helt ok. William somnade runt 20:00. Sen så vaknade han vid 00-tiden och ville inte somna om. Så jag tog över han till oss. Sen så vaknade både William och Vincent och när klockan var 03:00 så fick Vincent mat. Sen så vaknade vi av att William spydde, vilken rolig start på födelsedagen för Henrik som fick en nerspydd kudde. Så det var bara att byta lakan och örngott.

Sen så somnade han om efter en torr blöja och en ren pyjamas.....Men vaknade sen före 5. Så då var det bara att ta med honom ut i vardagsrummet och lägga sig på soffan med honom....Och som tur var så somnade han om igen. Så vaknade vi vid 8-tiden:-) Men fortfarande är man hur trött som helst.

När jag hade bytt på honom och Vincent och gav Vincent gröt, ja, han har börjat med det, så skulle min pappa ge William en smörgås, men han var inte speciellt sugen. Men han fick nu ändå ätit upp den. Vid 10:30 så somnade William i vagnen och jag och Henrik åkte för att köpa en liten tårta och några semlor. När vi kom hem så vaknade William och vi satte oss för att äta semlor. Men William (som alltid ska smaka) ville inte ha något alls. Delade upp lite vattenmelon till honom, och då ser vi bara hur blir röd i ansiktet och det smäller till i blöjan på honom.
Väl inne på toaletten så ska jag ta av honom byxorna så ser jag hur lös han var i magen. Bara att sätta honom i badkaret och ta av honom blöjan där. Så han fick en tidig dusch idag. Tänkte ge honom ett bad senare idag, men men, nu blev det en dusch istället.

Men det verkar inte vara mer nu, hoppas inte det är magsjuka. Vi har ju inte varit i kontakt med för mycket folk nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...