23 juli 2010

Tött idag....

I dag har lillprinsen varit trött....stackarn. Han sov mellan 12 och 13 på dagen och har inte sovit sedan dess. Hade tänkt hålla honom vaken tills nu för att ge honom gröt och sedan ett bad. Men han orkade inte mer. Han satt i pappas knä och jag startade VH1 och höjde lite och då slocknade han direkt....Hehe....Inte så roligt för oss som måste upp med honom när han vaknar, men vad ska man göra då. Jag försökte ju medvetet hålla honom vaken, så jag får väl skylla mig själv.
Jaja, någon gång får man ju det med.
Nu sover han så gott. Han har ju somnat ganska sent de senaste dagarna eftersom han sovit på eftermiddagen så jag tänkte försöka låta bli det. Men får nog fortsätta med det i fortsättningen i alla fall.
Får se hur länge han sover innan han vaknar igen och vill ha mat.

I natt var han vaken vid halv 5 och Henrik gick upp och bytte blöja på honom och gav honom gröt och han stensomnade igen efter det och vaknade igen vid 7:20. Helt ok tid tycker jag att få sova till. Tur man har en sådan hjälpsam blivande man:-)

Idag har vi möblerat om lite i vårat sovrum som gör att det blir lättare att bädda rent i våran säng:-) Innan stod den i ett hörna och då måste man ju sitta i sängen för att få bäddat. Inte roligt nu när man är gravid. Nu är det ju mycket lättare eftersom det är öppet på båda sidor.

Idag har jag hittills tvättat 3 maskiner med tvätt och dammsugit och svabbat golvet...Känner mig riktig duktig. Måste ju passa på när lusten faller in...hehe...En 4:e maskin med tvätt håller på att gå nu. Kanske hinner med ytterligare en till sen....Får se om jag orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...