13 mars 2010

Sovit gott

Ja, William är så otroligt duktig att han sover hela natten nu när han får gröt på kvällen. Han somnade tidigt igår kväll, strax efter 19:00. Kanske inte så konstigt eftersom han inte sov mer än mellan 09:30 och 12:00 på dagen. Men han vaknade inte förrän 06:40 i morse:-) Så jag kan ju inte klaga. Kunde ju bara bli lite duktigare på att lägga mig i tid om kvällarna...Jaja, det kommer väl. I morse mös vi i sängen, han fick välling i stället för gröt:-) Det är ju så viktigt att börja med rutiner så tidigt som möjligt och detta kan ju bli en rutin. Mysa i sängen på helgen:-)

Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Det återstår att se. Dagen är ju fortfarande lång och William ligger ju och sover nu, får se hur länge han sover. Han höll på att somna på golvet vid 09:00 så jag bar in honom i hans säng och då låg han vaken en stund innan han somnade. Det är så otroligt gott att man bara kan gå in och lägga honom i hans egen säng och att han somnar själv:-) Hoppas bara det fortsätter. Det är så gott att man slipper gå runt och bära på honom till han somnar.
Men jag har ju vant honom vid det redan från början. Att ligga i egen säng. Visst är det ju jättemysigt att han sover bredvid en, men det blir ju så svårt att sluta sen och vänja honom vid egen säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...